Halkioperhekurssi 2024: Eskari- ja alakouluikäiset

Tapahtuma on päättynyt
Alkaa: 18.3.2024
Päättyy: 7.4.2024

Harvinaiskeskus Norio järjestää perhekurssin perheille, joissa eskari-ikäisellä tai alakouluikäisellä (n. 6-12 -vuotiaat) lapsella on huuli-, ien- ja/tai suulakihalkio.

Kurssiin sisältyy kaksi verkkotapaamista ja yhteinen viikonloppu Koulutuskeskus Sopukassa Sipoossa (Uusi Porvoontie 482). Verkkotapaamiset ovat 18.3. (koko perheen yhteinen tapaaminen) ja 25.3. (vanhempien oma tapaaminen) klo 18.00-19.30 ja perheiden yhteinen viikonloppu Sopukassa 5.-7.4.2024.

Kurssin ohjelmassa on asiantuntijaluentoja, ajatusten ja kokemusten vaihtoa muiden perheiden kanssa sekä koko perheen yhteistä tekemistä. Vanhempien ohjelma sisältää tietoa ja keskustelua muun muassa hoidosta, voimavaroista vanhempana, lapsen itsetunnon tukemisesta ja sisaruudesta, juuri tähän ikävaiheeseen liittyen. Lapsille/nuorille on kurssilla päivisin omaa vertaistuen mahdollistavaa ohjelmaa, joka koostuu muun muassa toiminnallisista ryhmistä, leikistä ja ulkoilusta. Kurssi tarjoaa myös lapsille tärkeän mahdollisuuden jutella halkioon liittyvistä asioista muiden kanssa.

Koulutuskeskus Sopukka tarjoaa kurssiin sisältyvälle yhteiselle viikonlopulle luonnonläheisen ja merellisen ympäristön. Kurssi on perheille maksuton. Matkakuluista on kuitenkin huolehdittava itse, eikä niihin ole mahdollista hakea Kelan matkakorvausta.

Kurssille haetaan 3.3.2024 mennessä täyttämällä hakulomake verkossa. Hakulomakkeeseen webropoliin pääset klikkaamalla tästä.

Lämpimästi tervetuloa kurssille!