3. Yhdenvertaisuutta toimintavälineillä -aamukahvit (Vaasa) klo 9.00-10.30

Alkaa: 30.9.2024
Päättyy: 30.9.2024

KUTSU, sinulle vaasalainen!

Miten saada lisää liikkumisen apu- ja toimintavälineitä kaikkien kuntalaisten käyttöön? Varaa aika kalenteriisi ja tule kuulolle kolmansille aamukahveille, joissa jutellaan jokaisen kuntalaisen mahdollisuuksista osallistua ja liikkua Vaasassa.

Jotkut ihmiset tarvitsevat tukea ollakseen yhdenvertaisia kuntalaisia. Erilaiset apu- ja toimintavälineet ovat yksi tapa tukea heitä. Ne mahdollistavat mm. osallistumisen opetus-, liikunta- tai nuorisotoimen sekä seurojen ja yhdistysten järjestämään toimintaan, jossa liikutaan esimerkiksi metsässä, lumella tai vaikka pyöräillään.

Osa Suomen kunnista on hankkinut yhteisiä välineitä, joita kuntalaiset voivat lainata. Tämä lisää merkittävästi ihmisten yhdenvertaisuutta.

Kokoonnuimme verkossa ensimmäisen kerran Teams-yhteydellä tammikuussa 2024 ja uudelleen huhtikuussa 2024 kartoittaaksemme toimintavälineiden tilannetta Vaasassa. Kuulimme tällöin myös käyttäjäkokemuksia siitä, minkälainen merkitys välineillä on ollut käyttäjilleen, sekä kokemuksia muista kunnista. Kävimme myös hyvää keskustelua aiheen ympärillä.

Tässä kolmannessa, ja samalla myös viimeisessä tapaamisessa paneudutaan mm. toimintavälineiden kartoituskyselyn tuloksiin sekä muihin tehtyihin toimenpiteisiin ja tulevaisuuden suunnitelmiin.

Tule kuuntelemaan lyhyt alustus aiheesta. Mukaan voi tulla, vaikka aiemmat kerrat olisivat jääneet väliin!

Alustajina toimivat Tanja Tauria ja Kari Vuorenpää Kehitysvammaisten Tukiliiton Malike-toiminnasta.

Virtuaaliset aamukahvit järjestävät Kehitysvammaisten Tukiliiton Malike-toiminta ja Vaasan kaupungin liikuntatoimi. Kutsu on avoin kaikille asiasta kiinnostuneille ja voit jakaa sitä omissa verkostoissasi!

Liity kokoukseen napsauttamalla tästä (siirtyy Teams-alustalle uuteen ikkunaan).