Malike-toiminta on valittu Partioaitan Ympäristöbonus-lahjoituskohteeksi 2024. Lämmin kiitos äänestämisestä!

Lämmin kiitos äänestämisestä! Kehitysvammaisten Tukiliiton Malike-toiminta on valittu yhdeksi Partioaitan vuoden 2024 uusista Ympäristöbonuskohteista. Lahjoituksen lopullinen summa selviää vuoden päättyessä ja lahjoitus jaetaan tammikuussa 2025.

Malike-toiminta on valittu yhdeksi Partioaitan vuoden 2024 uusista Ympäristöbonuskohteista. Partioaitan vuosittain jaettava Ympäristöbonus lahjoitetaan Suomen luonnon suojelemiseksi ja ulkona liikkumisen tukemiseksi. Lahjoitus kertyy vuoden 2024 aikana Partioaitan kanta-asiakasjärjestelmän, 365-klubin, kautta tehdyistä ostoista, joista Partioaitta tilittää vuosittain 1 %:n Ympäristöbonukseen. Lahjoituksen lopullinen summa selviää vuoden päättyessä ja lahjoitus jaetaan tammikuussa 2025.

Lahjoitussumma tullaan käyttämään lapsille ja nuorille hankittaviin sähköavusteisiin maastopyörätuoleihin ja -rattaisiin. Hankittavilla välineillä mahdollistetaan osallistumista Malike-toiminnan Vammaiset lapset yhdenvertaisesti luontoon -hankkeen retkiin eri puolilla Suomea. Apuvälineet mahdollistavat esteettömiin luontokohteisiin pääsyn, mutta myös pääsyn esteettömien reittien ulkopuolelle. Lisäksi välineet ovat lainattavissa perheille, kouluille ja yhteisöille ympäri Suomen.

”Lämmin kiitos ihan jokaisesta äänestä. Olen onnellinen, että toimintamme merkityksellisyys ja tarve on tullut nähdyksi. Nämä äänet mahdollistavat uusia välinehankintoja vuonna 2025, ja antavat vuosien ilon vaikeasti vammaisille ihmisille”, kertoo Kehitysvammaisten Tukiliiton Malike-toiminnan johtava asiantuntija Susanna Tero.

Lämmin kiitos ihan jokaisesta äänestä! Ne mahdollistavat uusia välinehankintoja vuonna 2025 ja antavat vuosien ilon vaikeasti vammaisille ihmisille.
#Ympäristöbonus @Partioaitta @maliketoiminta

Vuoden 2024 muut Ympäristöbonus-kohteet Kehitysvammaisten Tukiliiton Malike-toiminnan lisäksi ovat:

• Luontoliiton Ympäristökasvatusta ja luontoinnostusta tuhansille lapsille ja nuorille,
  • Suomen Vesistösäätiön Lähteet, purot, lammet ja pienvedet elinvoimaisiksi,
  • WWF Suomen WWF Luontolive,
  • Suomen Punaisen Ristin Luonto osaksi kaikkien hyvinvointia!

Ulkoilu- ja retkeilyvarusteiden vähittäismyyntiin erikoistunut Partioaitta tekee vuosittain Ympäristöbonus-lahjoituksen Suomen luonnon suojelemiseksi ja ulkona liikkumisen tukemiseksi. Yhdeksän vuoden aikana kertynyt lahjoitussumma on lähes miljoona euroa.

Lisätietoja:
Susanna Tero,
Kehitysvammaisten Tukiliitto, Malike-toiminta
susanna.tero@tukiliitto.fi

Markus Mäkinen,
Partioaitta,
markus.makinen@partioaitta.fi
+ 358 44 033 6871

Partioaitta Oy on Suomessa toimiva ulkoilu- ja retkeilyvarusteiden vähittäismyyntiin erikoistunut yritys. 21 myymälää ja verkkokauppa sekä niiden osaava henkilökunta tarjoavat laadukkaita tuotteita alan johtavilta brändeiltä. Partioaitta on palkittu kuluttajien toimesta sekä alansa arvostetuimpana että alansa vastuullisimpana toimijana jo useamman vuoden ajan. Se noudattaa liiketoiminnassaan eettisiä, yrityksen arvoihin – laatu, luonto, palvelu, osaaminen ja valikoima – perustuvia periaatteita ja on sitoutunut YK:n Global Compact – yritysvastuualoitteeseen. Partioaitta on osa ruotsalaista Frilufts Retail Europe AB -yhtiötä, johon kuuluvat myös saman alan myymäläketjut Naturkompaniet AB/AS (Ruotsi, Norja), Globetrotter GmbH (Saksa), Friluftsland AS (Tanska), Trekitt Ltd (UK).