Haku: Taitoa tulevaan, ratkaisu- ja voimavarakeskeinen verkkovalmennus itsenäistymisvaiheessa olevien nuorten vanhemmille

08.03.2021

Pärjääkö nuori, pärjäänkö minä? Miten tuen nuoren omia valintoja? Pystynkö päästämään irti? Mikäli haluat pohtia tarkemmin nuoruuden tärkeää kehitystehtävää sekä muuttuvaa vanhemmuuttasi henkilökohtaisten tehtävien kautta sekä yhdessä työntekijöiden ja toisten vanhempien kanssa, tämä maksuton valmennus on juuri sinulle.

Valmennus on tarkoitettu itsenäistymisvaiheessa olevien nuorten vanhemmille, joiden 13 – 29-vuotiaalla nuorella on kehitysvamma tai vastaavia tuentarpeita. Osallistua voit omalta kotisohvalta tai vaikka mökiltä laiturin nokasta.

Aiheuttaako nuoren itsenäistyminen paljon kysymyksiä ja tunteita:

• Pärjääkö nuori, pärjäänkö minä?
  • Miten tuen nuoren omia valintoja?
  • Pystynkö päästämään irti?
  • Miltä muutos minusta tuntuu?
  • Muuttuuko vanhemmuus?
  • Miltä tulevaisuus näyttää?

Viikkotapaamiset 19.4. – 28.5.2021 ovat Teams-kokouksina
maanantaisin 26.4. alkaen kello 18 – 19.30

Valmennus kestää viisi viikkoa, ja sen lähtökohtana ovat jokaisen osallistujan omat tavoitteet. Valmennus sisältää alustuksia ja tehtäviä sekä Teams-ryhmävideopuhelu-keskustelun viikottain. Osallistuaksesi tarvitset tietokoneen, padin tai älypuhelimen sekä toimivan verkkoyhteyden ja perustaidot netin käytöstä. Mukaan mahtuu kymmenen osallistujaa, jotka valitsemme hakijoiden joukosta. Valinnoista tiedotetaan kaikille hakijoille.

Ilmoittautuminen päättyy 13.4.2021 mennessä. Ilmoittautuneille lähetetään silloin ennakkotehtävä.
Hakukaavake kurssille

Valmennus toteutetaan yhteistyössä Kehitysvammaisten Palvelusäätiön elämänmuutostoiminnan kanssa. Tutustu tarkemmin verkkovalmennukseen
Voimavarakeskeinen verkkovalmennus

Haku: Verkossa tapahtuva valmennus tukee vanhempia, kun itsenäistyvällä nuorella on #kehitysvamma tai vastaava tuen tarve. #tukiliitto

Luettavaa

Lue Kristiina ja Ilona Pyykösen tarina Ilonan muutosta omaan kotiin. Kristiina Pyykönen osallistui verkkovalmennukseen keväällä 2019.
Pian Ilona muuttaa