Haku: Taitoa tulevaan -verkkovalmennus

23.03.2020

Taitoa tulevaan -verkkovalmennus on tarkoitettu itsenäistymisvaiheessa olevien nuorten vanhemmille. Valmennus kestää kuusi viikkoa ja sisältää alustuksia ja pohdintatehtäviä sekä keskustelua ryhmächatissa viikottain.

Valmennus on tarkoitettu itsenäistymisvaiheessa olevien nuorten vanhemmille, joiden nuorella on kehitysvamma tai vastaavia tuen tarpeita.

Aiheuttaako nuoren itsenäistyminen paljon kysymyksiä ja tunteita:

• Pärjääkö nuori, pärjäänkö minä? Miltä tulevaisuus näyttää?
  • Miten tuen nuoren omia valintoja? Pystynkö päästämään irti?
  • Miltä muutos minusta tuntuu? Muuttuuko vanhemmuus?

Voimavarakeskeinen verkkovalmennus itsenäistymisvaiheessa olevien nuorten vanhemmille järjestetään seuraavan kerran 13.4. – 26.5.2020.

Valmennuksen tavoitteena on vahvistaa vanhempien voimavaroja ja vanhemmuuden taitoja olla nuoren tukena itsenäistymisvaiheessa. Valmennus sopii sinulle, joka haluat pohtia omaa prosessiasi, kun nuori itsenäistyy. Valmennuksen teemoja ovat irtipäästäminen, oma aika ja oma hyvinvointi sekä muuttuva vanhemmuus. Lähtökohtana ovat jokaisen osallistujan omat tavoitteet ja kokemusten jakaminen toisten vanhempien kanssa.

Lue Kristiina ja Ilona Pyykösen tarina Ilonan muutosta omaan kotiin. Kristiina Pyykönen osallistui verkkovalmennukseen keväällä 2019.
Pian Ilona muuttaa

Valmennus kestää kuusi viikkoa ja sisältää alustuksia ja pohdintatehtäviä sekä keskustelua ryhmächatissa viikottain. Osallistuaksesi tarvitset tietokoneen, padin tai älypuhelimen sekä toimivan verkkoyhteyden ja perustaidot netin käytöstä. Mukaan mahtuu kymmenen osallistujaa, jotka valitsemme hakijoiden joukosta. Valmennus on osallistujalle maksuton.

Lisätietoja valmennuksesta löydät
tästä linkistä.

Haku verkkovalmennukseen alkaa 12.2. ja haku päättyy 27.3. Hae mukaan klikkaamalla tästä.

Haku: Verkossa tapahtuva valmennus tukee vanhempia, kun itsenäistyvällä nuorella on #kehitysvamma tai vastaava tuen tarve. #tukiliitto