Kysely esittävien taiteiden saavutettavuushaasteista ja -tarpeista

28.03.2023

Kysely kartottaa, millaisia saavutettavuushaasteita ja -tarpeita liittyy esittäviin taiteisiin Suomessa. Kysely on suunnattu aikuisille, joilla on jokin vamma tai muu toimintakykyyn vaikuttava tila.

Smart Art -hanke selvittää verkkokyselyllä esittävien taiteiden saavutettavuushaasteita ja -tarpeita kuluttajanäkökulmasta.  Jos sinulla on jokin vamma tai muu toimintakykyyn vaikuttava tila, auta tutkijoita ja vastaa kyselyyn sivulla:
bit.ly/smartart-saavutettavuus

Kyselyyn vastaaminen kestää noin 10–20 minuuttia riippuen vastausten laajuudesta. Kuitenkin esimerkiksi ruudunlukuohjelman käyttäjillä vastaamiseen voi kulua enemmän aikaa.

• Kyselyyn voi vastata myös avustettuna.
  • Kysely on avoinna 16.4.2023 asti.
  • Kyselyyn vastataan nimettömänä eikä suoraan yksilöiviä henkilötietoja kerätä.

SMART ART – Esittävien taiteiden muuttuva osaaminen -hanke rahoitetaan Euroopan sosiaalirahastosta. Hanke on yksi REACT-EU -hankkeista, joita rahoitetaan osana Euroopan unionin COVID-19-pandemian johdosta toteuttamia toimia. Hankkeen tavoitteena on esittävien taiteiden digitalisaation ja hybridituotantojen osaamisen kehittäminen. Siinä ovat mukana Tampereen yliopisto ja Tampereen ammattikorkeakoulu.

Kyselyn tuloksia hyödynnetään Smart Art -hankkeen yhteydessä pilotoitavassa koulutuksessa sekä tutkimuksessa.

Kyselyn toteuttaa Tampereen yliopisto ja lisätietoja antavat tarvittaessa sähköpostitse tutkijatohtori Tuuli Keskinen (tuuli.keskinen@tuni.fi) ja väitöskirjatutkija Pauliina Baltzar (pauliina.baltzar@tuni.fi) Informaatioteknologian ja viestinnän tiedekunnasta.

Kuvituskuva Kolme tapaa valmistaa villisorsa (Tampereen teatteri & Teatteri NEO, 2022)