Pieni ele -lipaskeräys äänestyspaikoilla

27.03.2023

Poliittisesti sitoutumaton keräys on tuttu äänestyspaikoilla. Keräys tukee pitkäaikaissairaita ja vammaisia ihmisiä Suomessa.

Pitkäaikaissairaita ja vammaisia voi tukea lahjoittamalla lipaskeräykseen eduskuntavaalien äänestyspaikoilla. Keräyspisteet löytyvät äänestyspaikoilta ympäri Suomen vaalien aikana 22.–28.3. ja 2.4.2023.

Lahjoituksen tekeminen vammaisten ja pitkäaikaissairaiden hyväksi on ollut monelle suomalaiselle tärkeä äänestyspäivän perinne 116 vuoden ajan. Lahjoituksilla saadaan konkreettista apua monille erilaisille ja eri-ikäisille ihmisille, joilla on vamma tai pitkäaikaissairaus. Apu koskettaa myös perheitä ja läheisiä. Vammaiset ja pitkäaikaissairaat ovat usein pienituloisia, joten kaikki hyvät asiat tuovat parempia hetkiä arkeen.

Pieni ele -keräys on kerännyt yli sata vuotta lahjoituksia vammaisten ja pitkäaikaissairaiden hyvinvoinnin vaalimiseen. Ensimmäisessä keräyksessä vuonna 1907 kerättiin Werner Söderströmin johdolla lahjoituksia tuberkuloosin vastustamiseen. Tukiliitto ja monet sen jäsenyhdistykset ovat mukana Pieni ele -keräyksessä.

Tule lipasvahdiksi pariksi tunniksi!

Lipasvahdin tehtävässä:

• Vahdit pöydällä olevaa lipasta sisätiloissa äänestyspaikalla vain sovitun ajan, esim. 2 tuntia.
  • Kiität ystävällisesti lahjoituksen tekeviä. Emme pyydä lahjoituksia, olemme siitä erilainen keräys.
  • Etukäteisvalmisteluja tehtävään ei tarvita.
  • Tehtävä on erittäin tärkeä – keräys on mahdollista vapaaehtoisten lipasvahtien avulla.
  • Lipasvahtivuorosi jälkeen olet antanut konkreettista apua vammaisten ja pitkäaikaissairaiden hyväksi. Kiitos!
  • Mukana olleet lipasvahdit ovat kehuneet tehtävää kivaksi <3

Ilmoittaudu mukaan sivulla
www.pieniele.fi/vapaaehtoiseksi

Lahjoita

Äänestyspaikoille kannattaa muistaa ottaa käteistä mukaan.

Voit myös lahjoittaa kotisivulla osoitteessa
www.pieniele.fi/lahjoita

MobilePay 64971

Voit lahjoittaa kätevästi kännykälläsi. Syötä haluamasi lahjoitussumma MobilePayssa ja lähetä se Pieni ele ry:n numeroon 64971.
Kiitos, apua tarvitaan!

Poliisihallituksen myöntämä keräyslupa Pieni ele ry RA2020/814.