Pieni ele -lipaskeräys äänestyspaikoilla vielä sunnuntaina 23.1.

18.01.2022

Pieni eleelle voi lahjoittaa erilaisilla tavoilla, sillä koronarajoituksista johtuen kaikilla äänestyspaikoilla ei ole lipaskerääjää vaalien aikana.

Pieni ele -keräys on kerännyt yli sata vuotta lahjoituksia vammaisten ja pitkäaikaissairaiden hyvinvoinnin vaalimiseen. Keräys on aina vaalien aikaan äänestyspaikoilla. Ensimmäisessä keräyksessä vuonna 1907 kerättiin Werner Söderströmin johdolla lahjoituksia tuberkuloosin vastustamiseen. Tukiliitto on mukana Pieni ele -keräyksessä.

Pieni ele -keräyksen lahjoitukset jaetaan 17 eri järjestön kesken. Lipaskeräyksen tuotto tilitetään keräystoimikunnalle, joka keräyskulujen maksamisen jälkeen jakaa puolet summasta mukana oleville järjestöille ja puolet kuntien paikallisyhdistyksille.

Monta lahjoitustapaa

Otto-automaateilla on nyt mahdollista lahjoittaa kotimaan vammaisten ja pitkäaikaissairaiden hyväksi. Samalla kun käy automaatilla voi tehdä 7 euron lahjoituksen. Lahjoitusmahdollisuus on 14.3.2022 saakka.

Lipaskeräys on käynnissä vielä sunnuntaina 23.1. Äänestyspaikoille kannattaa muistaa ottaa käteistä mukaan.

MobilePaylla lahjoittaminen on mahdollista. Toimi näin: syötä haluamasi lahjoitussumma MobilePayssa ja lähetä se Pieni ele ry:n numeroon 64971.

Tekstiviestilahjoitus toimii samaan tapaan. Jos haluat lahjoittaa tekstiviestillä, lähetä tekstiviesti LAHJOITA10 numeroon 16301. Lahjoitussumma on 10 euroa.

Tilisiirto on myös yksi lahjoitusvaihtoehto. Lahjoita haluamasi summa suoraan keräystilille turvatulla pankkiyhteydellä. Tee lahjoitus silloin tilinumeroon: Pieni ele ry FI73 5727 1820 0477 19