Omillaan-osuuskunta toivoo uusia jäseniä

06.04.2020

Liittymällä Omillaan-osuuskunnan jäseneksi, voit tukea kehitysvammaisten henkilöiden työllistymistä. Omillaan osuuskunnan kautta on maksettu palkkaa yli 20 kehitysvammaiselle henkilölle.

Omillaan-osuuskunta on kehitysvammaisten henkilöiden ja heidän läheistensä perustama tuettu yritys. Osuuskunnan työntekijöinä ovat kehitysvammaiset henkilöt, joiden työnteon tukena toimii Setlementti Tampere ry:n ylläpitämä NEO – OmaPolku.

Osuuskunta perustettiin 21.8.2018. Ensimmäisen puolentoista vuoden aikana saadut kokemukset näyttävät hyviltä. Omillaan-osuuskunnan kautta on maksettu palkkaa yli 20 kehitysvammaiselle henkilölle.

Omillaan-osuuskunta myy palveluita, tuotteita ja tilaustöitä:

• Myytäviä palveluita ovat muun muassa kiinteistö- ja puhtaanapito, IT-tuki ja koulutuspalvelut.
  • Myytäviä tuotteita ovat erilaiset taideteokset ja taidetuotteet.
  • Tilaustöitä ovat muun muassa visuaalinen suunnittelu, videotuotannot ja sisustustaide.

Poikkeustila vaikuttaa osuuskunnan toimintaan muun muassa tilausten ja myynnin vähenemisenä.

Uudet jäsenet tukevat toimintaa

Taloudellisesti haasteellisessa tilanteessa Omillaan-osuuskunta kampanjoi saadakseen uusia jäseniä:

”Toivomme, että harkitsisitte liittymistä Omillaan-osuuskunnan jäseniksi, jos ette ole vielä liittyneet. Osuus- ja liittymismaksuilla voimme kasvattaa tässä vaikeassa tilanteessa kassavarantoa niin, että selviämme tämän vaikean ajan yli. Koronapandemiaan liittyvien rajoitusten jälkeiselle ajalle on olemassa jo tilauksia.”

”Liittymällä Omillaan-osuuskunnan jäseneksi tuet kehitysvammaisten henkilöiden työllistymistä ja olet mukana rakentamassa yhdenvertaisia työmarkkinoita.”

Voit liittyä jäseneksi tai kannatusjäseneksi. Voit liittyä kannatusjäseneksi, jos haluat tukea Omillaan osuuskunnan tärkeätä toimintaa ja tavoitteita, mutta et ole kiinnostunut osallistumaan päätöksentekoon. Kannatusjäseneksi voivat liittyä myös yritykset- tai yhteisöt.

Omillaan osuuskunnan jäseneksi voi liittyä osoitteessa
www.omillaan.fi

”Tätä viestiä saa vapaasti välittää tahoille joiden uskoisitte haluavan liittyä Omillaan-osuuskunnan jäseneksi.”

Lisätietoja:
Valtteri Rantanen
Omillaan osk
valtteri.rantanen@omillaan.fi

Kuvassa:
Osuuskunnan perustaminen on kestävyyslaji, josta voi selvitä, vakuuttavat Valtteri Rantanen ja Riku Seppälä. Tietoa löytää, kun sitä jaksaa etsiä. Kuvaaja Laura Vesa.