Miten tukea sisaruksia? -verkkotilaisuus vanhemmille

06.04.2023

Tukiliiton Erityinen sisaruus -toiminta järjestää Miten tukea sisaruksia? -verkkotilaisuuden keskiviikkona 12.4.2023 kello 17.30–19. Tervetuloa!

Sisaruus on usein elämän pisimpiä ihmissuhteita ja aina erityistä ja ainutlaatuista. Joskus sisaruuteen liittyy enemmän erityisyyttä sisaruksen sairauden tai vamman myötä. Perheen terveet/vammattomat sisarukset jäävät herkästi vähemmälle huomiolle, jolla voi olla monenlaisia vaikutuksia elämään. Millaisia kokemuksia ja tarpeita sisaruksilla on? Miten sisaruksia voi tukea ja huomioida? Miten erityistä sisarussuhdetta voi tukea? Muun muassa näihin kysymyksiin pureudutaan verkkotilaisuudessa, jossa nostetaan keskiöön erityislapsiperheen sisarukset ja sisarussuhteet.

Kehitysvammaisten Tukiliiton Erityinen sisaruus -toiminta järjestää

Miten tukea sisaruksia? -verkkotilaisuuden
keskiviikkona
12.4.2023 kello 17.30–19.

Tilaisuus on tarkoitettu vammaisten ja pitkäaikaissairaiden lasten vanhemmille, läheisille ja kaikille aikuisille, joita sisaruusasia kiinnostaa. Aiheesta alustavat Erityinen sisaruus -toiminnan koordinaattori Katri Lehmuskoski Harvinaiskeskus Noriosta ja Tukiliiton perhetyön suunnittelija Taina Koivunen-Kutila. Tilaisuudessa kuullaan myös kokemusasiantuntijan puheenvuoro.

Verkkotilaisuus toteutetaan Microsoft Teams -alustalla. Osallistujilta ei edellytetä videon ja mikrofonin käyttöä. Osallistujilla on kuitenkin mahdollisuus esittää kysymyksiä puhujille chatin kautta. Verkkotilaisuuteen  ilmoittaudutaan 10.4. mennessä ja osallistumislinkki lähetetään ilmoittautuneille tilaisuutta edeltävänä päivänä. Ilmoittautumislomake aukeaa
klikkaamalla tätä linkkiä.