Malikkeen toimintavälineitä käyttöön ilman vuokrakuluja

02.04.2020

Kevääseen heräävä luonto ja muuttolintujen laulukuorot kutsuvat meitä ulkoilemaan. Malike tarjoaa toimintavälineitä käyttöön ilman vuokrakuluja.

Kevääseen heräävä luonto ja muuttolintujen laulukuorot kutsuvat meitä ulkoilemaan. Kevät tarjoaa monipuolisia kokemuksia kaikille aisteille riippumatta siitä, liikutko itsenäisesti vai apuvälineillä. Ulkoilun on todettu virkistävän, parantavan unenlaatua, ruokahalua ja ehkäisevän jopa aistien heikentymistä. Ulkoilusta voi nauttia omassa pihassa tai lähiympäristössä, matka ei ole tärkeintä. Entäpä, jos vielä keittäisit päiväkahvit termariin?

Meille monille ulkoilu on elämäntapa ja osa arkea, suorastaan itsestäänselvyys. Ei kuitenkaan kaikille. Viime päivinä keskusteluun on noussut se, että marginaalissa elävien ihmisten perus- ja ihmisoikeuksien tulee toteutua kaikkina aikoina, myös poikkeusoloissa. Tampereen yliopiston apulaisprofessori Pauli Rautiainen kommentoi Ylelle, että esimerkiksi vammaisten ihmisten kuntoutuspalveluja on koronan vuoksi lopetettu, mikä vaikuttaa merkittävästi heidän perus- ja ihmisoikeuksiinsa.

Tukiliitossa meidän tärkein tehtävämme tällä hetkellä on vaikuttaa siihen, että vammaisten ihmisten elämä ei muutu poikkeusolojen vuoksi liian suljetuksi. Voimme tukea ihmisiä eri tavoin pitämään yhteyttä toisiinsa ja jakaa saavutettavaa tietoa. Jos poikkeusolot kestävät kovin pitkään, tulee ihmisten perusoikeuksien rajaamisen vaikutukset vammaisten ihmisten elämään olemaan koko ajan merkittävämpiä. Olemme uusien luovien tilanteiden edessä niin ihmisinä, läheisinä kuin ammattilaisina siinä, miten ihmisoikeudet toteutuvat kriisin aikana.

Toimintavälineet käyttöön

Haluamme Malikkeessa tukea näissä poikkeusoloissa vaikeasti vammaisten henkilöiden ulkoilua ja toimintakyvyn ylläpitoa tarjoamalla toimintavälineet vuokralle heinäkuun loppuun asti ilman vuokrakuluja kaikista vuokraamoistamme. Mahdolliset rahtikulut tulevat asiakkaiden maksettavaksi. Näin haluamme kannustaa kaikkia ihmisiä ulkoilemaan ja siten pitämään huolta omasta jaksamisestaan.

Välineiden luovutukset teemme mahdollisimman vähäisin lähikontaktein ja mahdollisuuksien mukaan ulkotiloissa. Helsingin ja Rovaniemen vuokraamoilla on tähän hyvät piha-alueet. Tampereella toimimme kiinteistön lastaussillalla. Kaikista noudoista ja palautuksista tulee sopia erikseen, jotta asiat saadaan sujumaan jouheasti.

Nautitaan auringosta ja luonnosta!

Muuttolintujen laulukuorot odottavat sinua ulkoilemaan – Malike tarjoaa toimintavälineitä käyttöön ilman vuokrakuluja keväällä 2020.  #toimintaväline #koronavirus #vaikeastivammainen

Toimintavälineiden vuokraukset

Sähköposti