Kysely digitaalisen saavutettavuuden tilasta Suomessa

04.12.2023

Etelä-Suomen aluehallintoviraston saavutettavuusvalvonnan yksikkö kerää mielipiteitä saavutettavuuden toteutumisesta verkkosivustoilla ja mobiilisovelluksissa.

Etelä-Suomen aluehallintoviraston saavutettavuusvalvonnan yksikkö valvoo digipalvelulain saavutettavuusvaatimusten noudattamista Suomessa.

Yksikkö on kiinnostunut kuulemaan sinun mielipiteesi saavutettavuuden toteutumisesta verkkosivustoilla ja mobiilisovelluksissa.

Tätä varten he ovat luoneet lyhyen kyselyn. Kyselyyn vastataan anonyymisti eli sinun nimeäsi tai muita tietoja ei kysytä. Halutessasi voit kertoa, minkä vammaisjärjestön tai -yhdistyksen toiminnassa olet mukana.

Voit vastata kyselyyn joko suomeksi tai ruotsiksi.
Vastausaikaa on 7.1.2024 saakka.

Saavutettavuusvalvonnan yksikkö tekee kyselyn tuloksista yhteenvedon. Kyselyn tuloksia käytetään valvonnan kehittämisessä. Tuloksia voidaan hyödyntää myös saavutettavuusvalvonnan yksikön viestinnässä. Tuloksiin saatetaan viitata esimerkiksi erilaisissa tekstisisällöissä kuten blogeissa tai uutisissa. Kyselyn vastauksia käsitellään myös järjestökuulemistilaisuudessa alkuvuonna 2024.

Vastaa kyselyyn tällä verkkolomakkeella:
Kysely digipalveluiden saavutettavuudesta Suomessa 2023.