Kohtaamalla osalliseksi! Opistot erityisen parissa -iltapäivä

03.03.2023

Maksuton iltapäivä osallisuuden teeman äärellä sopii opettajille, suunnittelijoille ja rehtoreille sekä kaikille aiheesta kiinnostuneille.

Kohtaamalla osalliseksi! – Opistot erityisen parissa iltapäivä
Opistot erityisen parissa iltapäivä Tulppaanitalolla Tampereella
Pinninkatu 51, 33100 Tampere
31.3.2023 kello 11 – 15

Lisätietoja sivulla
Opistot erityisen parissa

Kansalaisopistojen henkilöstölle, kohtaavat työssään tukea tarvitsevia (esimerkiksi kehitysvamma, autismin kirjo, ADHD, muut neuropsykiatriset tai oppimisen haasteet). Tilaisuus soveltuu opettajille, suunnittelijoille ja rehtoreille sekä kaikille aiheesta kiinnostuneille.

Tervetuloa viettämään yhteistä iltapäivää osallisuuden teeman äärelle! Päivän aikana pohdimme, kuinka tukea ja kannustaa erityisryhmien aktiivista osallistumista opistojen tarjontaan. Päivä on vuorovaikutteinen, yhteisen tekemisen iltapäivä. Tarjoamme osallistujille lounaan. Toivomme osallistumista paikan päällä, mutta mahdollistamme myös verkko-osallistumisen.

kello 11
Yhteinen lounas Tulppaanitalolla

kello 12.00
Tervetuloa Tulppaanitaloon!
Päivän juontavat Anna Valkama ja Merja Hakala (Me itse ry)

Vinkkejä kurssitoiminnasta, saavutettavuudesta ja osallisuudesta:

• Yhdessä osaamme ja osallistumme – Yhteisöllisyys osallisuuden tukijana.
    Outi Yli-Heikkilä, hankepäällikkö ja Tuomas Käkelä, vastaava ohjaaja. Kohtaamispaikka Tärsky, Turun seudun Kehitysvammaisten Tuki ry.
  • Opintopiirejä ja festaritunnelmaa Etelä-Karjalan kansalaisopistolla,
    Kaisa Leinonen, viestintä- ja hankekoordinaattori, Etelä-karjalan Kansalaisopisto
  • Ajankohtaista, SAMAKA – Saavutettava ja matalan kynnyksen kansalaisopisto -hanke,
    Järjestösuunnittelija Henri Piirainen (Kansalaisopistojen liitto)