Jyrki Pinomaa jatkaa Inclusion Europen puheenjohtajana

01.07.2021

Inclusion Europe valitsi yleiskokouksessaan maanantaina 28.6. Jyrki Pinomaan Inclusion Europen puheenjohtajaksi seuraavalle kaudelle.

Inclusion Europe valitsi yleiskokouksessaan maanantaina 28.6. Jyrki Pinomaan jatkamaan Inclusion Europen puheenjohtajana seuraavalle kaudelle. Pinomaan kausi Inclusion Europen, Tukiliiton eurooppalaisen kattojärjestön puheenjohtajana jatkuu vuoteen 2022 asti, ja uusi neljä vuotta kestävä kausi alkaa 2022.

Vuonna 1988 perustetulla Inclusion Europella on useita jäsenmaita, jotka tekevät yhteistyötä kehitysvammaisten ihmisten ja heidän läheistensä oikeuksien toteutumisen ja tietoisuuden levittämisen puolesta.

-Inkluusio tarkoittaa sitä, että jokainen tulee kohdatuksi, eikä ketään jätetä ulkopuolelle. Kehitysvammaisia ihmisiä kohdellaan usein samanlaisena ryhmänä ihmisiä, joilla on samanlaiset tarpeet. Kaikkia tulisi kohdella yksilöinä, joilla on yksilöllisiä taitoja ja yksilöllisiä tuen tarpeita, Pinomaa sanoi Tukiliiton ja Inclusion Europen järjestäneessä Europe in Action: SKILLS -konferenssissa kesäkuussa.

Jyrki Pinomaa on aiemmin toiminut Kehitysvammaisten Tukiliiton puheenjohtajana. Inclusion Europen verkkosivuilla pääset seuraamaan Pinomaan työtä englanniksi tältä sivulta. (linkki avautuu uuteen ikkunaan)