Jäsenyhdistyksille: Uusi jäsenrekisteri on tulossa käyttöön

09.02.2024

Tiedotamme Tukiliiton jäsenyhdistyksiä, että olemme vaihtamassa uuteen jäsenrekisteriin.

Jäsenrekisterin vaihto Sebaconista uuteen Flomembers-rekisteriin on vielä kesken ja jäsenpalvelu saattaa olla ajoittain ruuhkautunut. Voitte toimittaa kaikki tiedot normaaliin tapaan jäsenpalveluun.

Uudistuksen tarkoituksena on sujuvoittaa jäsenrekisterin käyttöä. Uudistuksen jälkeen jäsenet voivat muuttaa itse omia tietojaan. Toimihenkilöt voivat saada halutessaan henkilökohtaiset käyttäjätunnukset rekisteriin ja muuttaa oman jäsenistönsä tietoja suoraan rekisteriin. Kirjautumista varten täytyy olla voimassa oleva sähköpostiosoite tiedossa rekisterissä, joten muistattehan ilmoittaa ajantasaiset tiedot jäsenpalveluun: jasenpalvelu@tukiliitto.fi. Vielä emme pysty tunnuksia antamaan, mutta tiedotamme toimihenkilöitä myöhemmin asiasta.

Koulutuksia uuden rekisterin käyttöön aikaisintaan keväällä

Tarkoituksenamme on lähettää laskut jäsenille helmikuun aikana. Järjestelmän vaihdoksen myötä laskutus viivästyy normaalista aikataulusta. Aikaisintaan keväällä alamme pitää yhdistysten toimihenkilöille koulutuksia rekisteristä. Kerromme koulutuksista ja ajankohdasta lisää tämän vuoden aikana.

Jatkossa jäsenelle ei tule paperista jäsenkorttia, vaan käyttöön otetaan sähköiset jäsenkortit. Vuoden 2024 laskuissa ei ole siis enää laskun yläkulmassa mukana paperista jäsenkorttia.

Ensimmäiset laskut tulevat joko paperisena tai sähköpostitse jäsenille (oman valinnan mukaisesti). Jatkossa on myös mahdollisuus valita e-lasku. Ensimmäisen laskun pitää kuitenkin tulla jäsenelle, ennen kuin jäsen voi valita itse oman pankkinsa kautta laskun tulemaan jatkossa e-laskuna.

Tukiliiton jäsenmaksut

Tukiliiton jäsenmaksuosuus on tänä vuonna 15 €/jäsen, kunnes 1. tammikuuta laskettu jäsenlukumäärä on täyttynyt. Muistattehan, että jos kuulutte keskitettyyn jäsenmaksuperintään, teidän varsinaisen jäsenen jäsenmaksun on oltava vähintään Tukiliiton osuuden verran. Varsinaisen jäsenen jäsenmaksunne on siis oltava vähintään 15 euroa.

Rinnakkaisjäsen ei maksa Tukiliiton osuutta, eikä rinnakkaisjäsentä lasketa 1.1. jäsenmäärään, joten useamman yhdistyksen jäsen ja myös yhdistys hyötyy rinnakkaisjäsenyydestä. Rinnakkaisjäsenen jäsenmaksun hinta määräytyy vähentämällä varsinaisen jäsenen jäsenmaksusta Tukiliiton osuus. Huomaattehan, että rinnakkaisjäsenyyden käyttöönotto yhdistyksessä vaatii sääntömuutoksen PRH:lle (voitte käyttää Tukiliiton mallisääntöjä). Rinnakkaisjäsenen täytyy olla aina ensin varsinaisena jäsenenä jossakin Tukiliiton jäsenyhdistyksessä, ja vasta sen jälkeen voi olla rinnakkaisjäsenenä. Rinnakkaisjäsen ei saa jäsenlehteä.

Lisätietoja:

Sanna Tikkanen / jäsenpalvelujasenpalvelu@tukiliitto.fi