Jäsenyhdistyksille: Käytössä on uusi jäsenrekisteri

23.02.2024

Tiedotamme Tukiliiton jäsenyhdistyksiä, että olemme vaihtaneet uuteen jäsenrekisteriin.

Jäsenrekisteri on nyt vaihdettu Sebaconista uuteen Flomembers-rekisteriin. Jäsenpalvelussa on vielä kuitenkin rekisterinvaihdoksen aiheuttamia työtehtäviä, joten jäsenpalvelu saattaa olla edelleen ajoittain ruuhkautunut.

Uudistuksen tarkoituksena on sujuvoittaa jäsenrekisterin käyttöä. Uudistuksen jälkeen jäsenet voivat muuttaa itse omia tietojaan. Toimihenkilöt voivat ensi vuodesta 2025 alkaen saada halutessaan henkilökohtaiset käyttäjätunnukset rekisteriin ja muuttaa oman jäsenistönsä tietoja suoraan rekisteriin. Vielä emme pysty tunnuksia antamaan. Kirjautumista varten täytyy olla voimassa oleva sähköpostiosoite tiedossa rekisterissä, joten ilmoittakaa ajantasaiset tiedot jäsenpalveluun: jasenpalvelu@tukiliitto.fi.

E-lasku ja sähköinen jäsenkortti

Järjestelmän vaihdoksen myötä laskutus viivästyi normaalista aikataulusta ja tämän vuoden jäsenlaskut tulevat jäsenille viimeistään maaliskuun alussa. Laskut tulevat joko paperisena tai sähköpostitse jäsenille (oman valinnan mukaisesti). Laskun saatuasi voit valita e-laskun oman pankkisi kautta.

Huomaathan, että jäsenelle ei tule enää paperista jäsenkorttia vaan käyttöön otetaan myöhemmin sähköiset jäsenkortit. Vuoden 2024 laskuissa ei ole siis enää laskun yläkulmassa mukana paperista jäsenkorttia. Käyttäjä saa jatkossa jäsenmaksun maksettuaan sähköisen jäsenkortin linkin sähköpostiinsa tai tekstiviestinä. Kortti avautuu verkkoselaimeen.

Tukiliiton jäsenmaksut

Tukiliiton jäsenmaksuosuus on tänä vuonna 15 €/jäsen, kunnes 1. tammikuuta laskettu jäsenlukumäärä on täyttynyt.

Rinnakkaisjäsen ei maksa Tukiliiton osuutta, eikä rinnakkaisjäsentä lasketa 1.1. jäsenmäärään, joten useamman yhdistyksen jäsen ja myös yhdistys hyötyy rinnakkaisjäsenyydestä. Rinnakkaisjäsenen jäsenmaksun hinta määräytyy vähentämällä varsinaisen jäsenen jäsenmaksusta Tukiliiton osuus.

Huomaattehan, että rinnakkaisjäsenyyden käyttöönotto yhdistyksessä vaatii sääntömuutoksen PRH:lle (voitte käyttää Tukiliiton mallisääntöjä). Rinnakkaisjäsenen täytyy olla aina ensin varsinaisena jäsenenä jossakin Tukiliiton jäsenyhdistyksessä, ja vasta sen jälkeen voi olla rinnakkaisjäsenenä. Rinnakkaisjäsen ei saa jäsenlehteä.

Lisätietoja:

Sanna Tikkanen / jäsenpalvelujasenpalvelu@tukiliitto.fi