Yhdistykset: Hyviä käytäntöjä jaettavaksi?

02.04.2018

Mitä uusia ideoita ja käytäntöjä olette keksineet ja kehittäneet? Millä tavalla toteutatte niitä nyt kun emme voi kasvotusten toisiamme kohdata? Haemme poikkeustilanteeseen poikkeuksellisen hyviä käytäntöjä jaettavaksi.

Korona laittoi vertaistukitapaamiset, kokkikerhot, discot, keilailut, saunaillat ja kaiken muunkin yhdistysten toiminnan tauolle. Paljon toimintaa on siirtynyt nyt myös verkkoon, jos toiminnan järjestäminen sitä kautta vain on mahdollista. Yllättävät tilanteet pakottavat meidät luovuuteen ja keksimään uusia ideoita ja mahdollisuuksia entisten tuttujen käytäntöjen tilalle.

Miten teidän yhdistyksenne on muuttanut toimintojaan poikkeusajaksi? Mitä uusia ideoita ja käytäntöjä olette keksineet ja kehittäneet? Millä tavalla toteutatte niitä nyt kun emme voi kasvotusten toisiamme kohdata? Onko tilanne synnyttänyt aivan uusia luovia toimintatapoja yhteydenpitoon ja sosiaalisten kontaktien ylläpitämiseen?

Jakakaa yhdistyksenne hyvä poikkeustilanteen käytäntö meille kaikille ja kaikkien muidenkin yhdistysten käyttöön. Näin saamme huippuideat jakoon ja säilytämme sosiaaliset kontaktimme, yhdistystoiminnan perustan ja yhteisöllisyyden myös tämän korona-ajan yli. Ja mahdollisesti osa nyt keksityistä ja hyviksi todetuista poikkeusolojen käytännöistä jää elämään vielä normaaliarkeen palattuammekin.

Voitte jakaa hyvät käytännöt joko Facebookista löytyvällä Tukiliiton jäsenyhdistysten keskustelupalstalla
www.facebook.com/groups/tukiliitonjasentenkeskustelu
tai lähettämällä sähköpostia Nanna Niemiselle osoitteeseen
nanna.nieminen@tukiliitto.fi

Lisätietoja voit kysyä oman alueesi aluekoordinaattorilta.

Kuvat Papunet / ARASAAC.