Hae apurahaa taiteeseen, kulttuuriin tai liikuntaan

11.09.2023

Tukiliitto myöntää apurahoja nuorille ja aikuisille, joilla on kehitysvamma. Apurahaa voi hakea joko yksin tai ryhmässä. Haku päättyy lokakuun lopussa.

Apurahan voi saada 16 vuotta täyttänyt kehitysvammainen henkilö, jolla on vamma ymmärryksen ja oppimisen alueella ja joka tarvitsee tukea arjen toimintoihin. Apurahan voi saada omaan harrastamiseen tai tapahtumiin ja koulutuksiin osallistumiseen.

Myös ryhmät voivat hakea apurahaa. Apurahaa voi hakea esimerkiksi tanssin, musiikin tai teatterin harrastamiseen. Myös urheilua ja liikuntaa harrastavat ryhmät voivat saada apurahan.

Tuki myönnetään aina tulevaa toimintaa varten, ei takautuvasti. Viime vuonna Tukiliitto myönsi apurahoja 212 kappaletta. Ryhmien summat olivat 300–500 euroa ja yksittäisten hakijoiden 100–200 euroa.

Hae apurahaa 31.10.2023 mennessä. Tältä sivulta saat lisätietoja ja löydät hakulomakkeet.

Lisätietoja:

Tarja Hallavainio