Äitikamut-podcast itsenäistyvien erityisnuorten vanhemmuudesta

17.06.2022

Äitikamut-podcast on kahden rovaniemeläisen äidin, Tuija Laineen ja Pia Ylisuvannon vertaistuellista valohoitoa äänimuodossa.

Äitikamut eli Tuija Laine ja Pia Ylisuvanto juttelevat ja jakavat omakohtaisia kokemuksia itsenäistyvien erityisnuorten vanhemmuudesta yhteensä 50 vuoden kokemuksella. Jaksot on teemoitettu. Pääset kuulolle sivulta
tukiliitto.fi/toiminta/perheet-ja-vertaistuki/aitikamut

”Olemme itse saaneet tämän tekemisestä hirveästi voimaa ja iloa. Nyt toivomme vain, että kuulijatkin saavat”, Pia ja Tuija sanovat.

Äitikamut itse valmistautuvat nyt uuteen elämänvaiheeseen ja uuteen tapaan elää ja olla.

”Omat erityisnuoremme valmistautuvat lapsuudenkodin ulkopuoliseen asumiseen ja elämään. Tärkein tehtävämme nyt on tukea nuoriamme heidän itsenäistymisessään. Meidän tehtävämme on myös tukea ja ohjata lastemme lähityöntekijöitä onnistumaan omassa työssään arjen turvaajina ja mahdollistajina.”

Molemmilla on takana myös vaikeita vaiheita ja kokemuksia oman jaksamisen ehtymisestä. He ovat löytäneet ystävyydestä ja vertaistuesta voimaa, jota haluavat nyt jakaa muidenkin kanssa.

”Äitikamut-podcastimme välityksellä haluamme tarjota kuuntelijoille mahdollisuuden tulla mukaan rupatteluihimme”, Tuija Laine ja Pia Ylisuvanto sanovat.

Sarja käynnistyi kevättalvella ja viimeinen jakso kuultiin juuri ennen juhannusta. Yhteensä jaksossa on julkaistu 20, yksi joka viikko. Äitikamut ovat tuottaneet podcastin yhteistyössä Tukiliiton ja rovaniemeläisen Studio Selen kanssa.

Voit kuunnella Äitikamuja eri sovelluksissa. Pääset kuulolle sivulta
tukiliitto.fi/toiminta/perheet-ja-vertaistuki/aitikamut