Perheily

Tietoa, tapahtumia ja verkosto perheille sekä yhteistyökumppaneille.

Perheilyverkosto

Perheily on toimintaa, tietoa ja vertaistukea kaikille alle 18-vuotiaille lapsille, joilla on kehitysvamma tai samankaltaista tuen tarvetta sekä heidän perheille. Perheily on tarkoitettu myös Tukiliiton paikallisyhdistyksille ja muille yhteistyöstä kiinnostuneille kolmannen sektorin toimijoille. Luodaan yhdessä verkostoa, jossa perheet, yhdistykset ja ammattilaiset ovat kaikki yhdessä. Otamme vastaan mielellämme uusia yhteistyöehdotuksia.

Perheily on mukana toteuttamassa tapahtumia ja välittämässä tietoa Tukiliiton lapsille ja perheille suunnatusta toiminnasta. Katso sivupalkin tapahtumakalenterista seuraavat paikkakunnat ja ajankohdat, joissa olemme mukana!

Perheentalot ja muut paikalliset kohtaamispaikat

Tukiliitto tekee yhteistyötä Valpas- hankeen aikana muodostuneiden Perheentalo-nimisten kohtaamispaikkojen kanssa Iisalmessa, Joensuussa ja Kuopiossa. Lisäksi olemme mukana LAPE-mutosohjelman kohtaamispaikkojen kehittämisessä Tampereella. Kohtaamispaikkoja tulee muodostumaan eri paikkakunnille valtakunnallisesti vuoden 2018–2019 aikana. Päämääränä on mahdollistaa kaikkien lasten ja perheiden tasavertainen osallistuminen matalankynnyksen lapsiperhetoimintaan, jota kunnat ja järjestöt yhdessä toteuttavat.

Tukiliiton tavoitteena on edistää paikallisyhdistysten kohtaamispaikkayhteistyötä ja siirtää toimivia kokemuksia valtakunnallisesti alueille, joissa yhdistyksemme ovat kiinnostuneita aiheesta.

Lue aiheeseen liittyvä blogikirjoitus tästä.

Perheilyn Etelä-Pohjanmaan leffatapahtumassa kaikki kuuluvat joukkoon. Perheet itse tietävät, millainen toiminta heitä innostaa, kertoo Sanna Pussinen, yksi aktiivisista äideistä.

Imatralainen Anna Pohjalainen kertoo äidin näkökulman Tukiliiton Perheily-toimintaan. Vertaistuki antaa voimaa.