Yhdistystoiminta verkossa

Täältä löydät tietoa, miten voit kehittää yhdistyksesi toimintaa verkossa. Autamme alkuun, esimerkiksi etäkokouksissa.

Tarjoamme yhdistyksille tukea verkkotoiminnan aloittamiseen ja kehittämiseen

Toiminnan siirtäminen verkkoon on ajankohtaista monelle yhdistykselle.

Tukiliiton selkeät Teams-ohjeet

Selkeät ohjeet Teamssin käytöstä on tehty Tukiliiton Elämä omaksi -hankkeessa. Näet ohjeet ja ohjevideot tästä linkistä
Tukiliiton selkeät Teams-ohjeet

Ohjevideoita Teamsin käyttöön

Näin lataat Teamsin puhelimeesi ja otat Teamsin käyttöön ensimmäistä kertaa. Esimerkkinä Teamsin käytöstä liittyminen kokoukseen nettisivulla olevan linkin kautta, mutta samoja taitoja tarvitaan kokouskutsuna tulleen linkin kautta liittymiseksi.

Näin liityt Teamsiin tietokoneella sellaisen linkin kautta, joka on upotettu nettisivulle. Videolla näytetään myös Teamsin käyttäminen selaimella ensimmäistä kertaa. Tekstitetty.

Kokoukset ja tapahtumat etänä

Monet ovat jo kokeilleet erilaisia videopuheluohjelmia. Teams on yleisesti käytetty, mutta toisinaan varsinkin maksuton versio on aiheuttanut yllätyksiä ja päänvaivaa. Tähän on mahdollisia ratkaisuvaihtoehtoja:

Muita verkkovinkkejä

Verkkovertaisryhmä:
Tukiliitto toimii Mieli ry:n Tukinetissä ja yhdistyksemme voivat saada oman ryhmän Tukinettiin. Vertaistukiryhmän perustaminen on selvitetty seikkaperäisesti Vie vertaistoiminta verkkoon! -sivulla. Sivulla on ryhmän perustamiseen liittyviä käytännön asioita, sekä asiaa tietosuojaselosteista sekä verkkotoimintojen pelisäännöistä.

Tunnekortit:
Rohkaisupakka sisältää 40 tunnekorttia. Kuvat auttavat kertomaan tunteista, itsestä sekä omista toiveista ja kokemuksista kohtaamistilanteissa. Voit käyttää kuvia yksilö-, perhe- ja ryhmätapaamissa. Digitaaliset tunnekortit soveltuvat erityisen hyvin käytettäviksi verkkotapaamisissa. Kortit löydät täältä.

Vinkkejä vuorovaikutukseen ja ohjaukseen verkossa:
Olemme koonneet vinkkejä vuorovaikutukseen ja ohjaamiseen verkossa. Vinkit ovat karttuneet tekemisen, kokemuksien ja yhteistyön kautta. Vinkit löydät täältä.