hero_image.alt

Vahvistu vanhempana -valmennus (haku)

Vanhemmuuden taitoja vahvistavaa valmennusta perheille.

Haku ensimmäiseen valmennukseen on auki nyt! Valmennuksen lähijaksot järjestetään
29.6. – 1.7.2018 ja 14.12. – 16.12.2018 Nuorisokeskus Marttisilla, Virroilla.

Tarvittaessa järjestämme Marttisille yhteiskujetuksen esimerkiksi Jyväskylästä ja Tampereelta. Hae mukaan tällä lomakkeella.

Kenelle valmennus on?

Vahvistu vanhempana -valmennus on voimavarakeskeistä valmennusta alle 10-vuotiaiden lasten perheille, joissa isä tai äiti tarvitsee tukea asioiden oppimiseen tai ymmärtämiseen. Valmennus on tarkoitettu koko perheelle, mutta mukaan voi hakea myös ilman lapsia, jos lapset asuvat muualla kuin vanhempi. Valmennukseen voidaan hakea yhdessä perheen lähi-ihmisen kanssa. Lähi-ihminen on joku perheelle tärkeä ihminen. Lähi-ihminen voi olla sukulainen, ystävä tai työntekijä, joka on mukana perheen arjessa. Lähi-ihmiset osallistuvat valmennukseen kuuluville kurssijaksoille ja ovat perheen tukena koko puolenvuoden valmennuksen ajan.

Mitä valmennuksessa tapahtuu?

Valmennus kestää puoli vuotta. Sen aikana harjoitellaan vanhemmuuden taitoja ja löydetään perheiden omia vahvuuksia. Voit käydä katsomassa, miltä tämän kesän lähijakson ohjelma näyttää: Kesäkuun lähijakson ohjelma.

Valmennukseen kuuluu kaksi lähijaksoa. Lähijaksoilla ollaan kolme päivää ja yövytään yhdessä, esimerkiksi kurssikeskuksessa. Tänä vuonna lähijaksot järjestetään Nuorisokeskus Marttisilla, Virroilla.

Lähijaksoilla mietitään ja harjoitellaan monenlaisia asioita ryhmässä ja käytetään toiminnallisia menetelmiä. Tämä tarkoittaa, että perheet käsittelevät eri asioita tekemisen kautta. Tällaisia aiheita ovat esimerkiksi oma elämänhistoria, vanhemmuuden taidot ja itsetunto. Mukana perheiden apuna erilaisia ammattilaisia.

Lähijaksolla on ohjelmaa koko perheelle. Lapsille, vanhemmille ja lähi-ihmisille on jakson aikana kaikille yhteistä, mutta myös ihan omaa ohjelmaa. Lähijaksoilla tehdään aina myös kaikkea kivaa yhdessä.

Lähijaksojen välissä Vahvistu vanhempana -työntekijät pitävät perheisiin ja lähi-ihmisiin yhteyttä. Lähijaksojen välissä järjestetään työpajoja, tehdään kotikäyntejä, puhutaan puhelimessa ja keskustellaan netissä. Perheiden kanssa sovitaan yhdessä, kuinka usein ja millä tavalla heihin pidetään yhteyttä.

Perheet asettavat itselleen aloitusjaksolla tavoitteen. Jokainen perheenjäsen ja lähi-ihminen saa itselleen tavoitteeseen liittyviä välitehtäviä. Välitehtäviä tehdään kotona lähijaksojen välillä. Tehtävien tekemiseen saa tukea Vahvistu vanhempana -työntekijöiltä.

Vahvistu vanhempana -valmennus kestää puoli vuotta

Milloin kurssi on?

Ensimmäinen lähijakso järjestetään 29.6.- 1.7.2018 ja toinen jakso 14.- 16.12.2018.

Haku on auki nyt!

Hae valmennukseen

Voit kysyä meiltä lisää valmennuksesta soittamalla tai sähköpostilla.

Taija Humisto.

Taija Humisto

Projektipäällikkö

Puhelinnumero: 040 707 8990

Sähköposti: taija.humisto@tukiliitto.fi

Vahvistu vanhempana -hanke 2017  2020

Sirpa Mäkinen

Kehittämissuunnittelija

Puhelinnumero: 040 6819 666

Sähköposti: sirpa.makinen@tukiliitto.fi

Kehitän vanhemmuuden tukea ja hanketoimintaa.
Vahvistu vanhempana -hanke 2017  2020
ja Tuleva-hanke 2018 2020