Kohtaa mut -tapahtumat

Tällä sivulla kerrotaan mikä on Kohtaa mut -tapahtuma

Best Buddies -kaveritoiminta järjestää Kohtaa mut -tapahtumia Jyväskylässä ja Tampereella.  Näissä tapahtumissa kehitysvammaiset ja kehitysvammattomat henkilöt voivat olla yhdenvertaisesti kavereita, kohdata aidosti ja tehdä asioita yhdessä. Tavoitteenamme on tuoda ihmisiä yhteen.
Vapaaehtoisen kommentti, jossa lukee: Olen osallistunut Kohtaa mut -tapahtumiin, koska halusin tutustua erilaisiin ihmisiin, ilmapiiriin ja siihen mitä tehdään.
Kohtaa mut -tapahtumat ovat avoimia aivan kaikille nuorille ja aikuisille! Tapahtumat ovat osallistujille maksuttomia. Kohtaa mut -tapahtumat ovat samalla vapaaehtoisille kaveripareille ja kaverihakijoille tilaisuus tavata toisiaan ja tutustua.

Kohtaa mut -tapahtumien on tarkoitus tarjota mielekästä tekemistä osallistujilleen. Pyrimme tekemään tapahtumat saavutettaviksi ja esteettömiksi. Tapahtumia suunnitellaan ja toteutetaan yhdessä vapaaehtoisten kanssa. Myös suunnittelutapaamisiin ja talkoisiin ovat kaikki tervetulleita!

Kohtaa mut -tapahtumissa kehitysvammaiset ja kehitysvammattomat henkilöt voivat kohdata aidosti ja tehdä asioita yhdessä! Olet tervetullut mukaan! Toivottaa @BestBuddiesFIN

Kohtaa mut -tapahtumissa on esimerkiksi osallistuttu erilaisiin urheilu- ja kulttuuritapahtumiin, käyty piknikillä, osallistuttu hiphop-tunnille, tutustuttu Hevoset-messuille ja käyty lautapelikahvilassa.

Jotkut tapahtumista voidaan järjestää yhdessä nuorisopalveluiden kanssa. Tällaisen tapahtuman nimi on Nuorten Kohtaa mut -tapahtuma. Nämä ovat suunnattu 13-29-vuotiaille nuorille.

Best Buddies -kaveritoiminnan Kohtaa mut -tapahtuman tunnistaa sen logosta.

Seuraavat Kohtaa mut -tapahtumat

Jyväskylässä järjestetään seuraava Kohtaa mut -tapahtuma torstaina 29.11. 2018. Luvassa on Leevi&Leavings meininkiä Lutakossa, kun menemme yhdessä  ITKISITKÖ ONNESTA? -keikalle, jossa Leavings-Orkesteri plays Leevi And The Leavings ja solisteina ovat Jouni Hynynen, Siiri Nordin & Jarkko Martikainen. Tällä kertaa kyseessä on K-18 tapahtuma. Tarjomme ilmoittautuneille pääsyliput keikalle.

Lue lisätietoja tapahtumakalenterista ja tuu mukaan!

Tampereella seuraava Kohtaa mut -tapahtuma järjestetään joulukuun alussa. Tarkempia tietoja tapahtumasta päivitetään tähän lähiaikoina.

Tapahtumia mainostetaan aina myös sosiaalisessa mediassa.

Joukko nuoria pelaa puistossa Heitä sikaa -peliä.
Kesäkuussa 2018 järjestettiin jo toista kertaa puistopiknik Tampereen Sorsapuistossa. Uusin hankinta oli Heitä sikaa -peli. Kuvaaja: Laura Vesa.

Joukko Jyväskyläläisiä naisia hymyilee kameralle keilapallot käsissään kaveritoiminnan Kohtaa mut -tapahtumassa.
Maaliskuussa 2018 kaveritoiminnan Jyväskylän Kohtaa mut -tapahtumassa hohtokeilattiin. Kuvaaja: Jesse Merilampi
Ihmisiä kesällä aurinkoisessa puistossa.
Kesällä 2017 järjestettiin Tampereella puistopiknik. Kohtaa mut -tapahtumassa oli noin 150 kävijää.  Kuvaaja: Rami Marjamäki.