Kohtaa mut -tapahtumat

Tällä sivulla kerrotaan mikä on Kohtaa mut -tapahtuma

Best Buddies -kaveritoiminta järjestää Kohtaa mut -tapahtumia Jyväskylässä ja Tampereella.  Näissä tapahtumissa kehitysvammaiset ja kehitysvammattomat henkilöt voivat olla yhdenvertaisesti kavereita, kohdata aidosti ja tehdä asioita yhdessä. Tavoitteenamme on tuoda ihmisiä yhteen!
Vapaaehtoisen kommentti, jossa lukee: Olen osallistunut Kohtaa mut -tapahtumiin, koska halusin tutustua erilaisiin ihmisiin, ilmapiiriin ja siihen mitä tehdään.
Kohtaa mut -tapahtumat ovat avoimia aivan kaikille nuorille ja aikuisille! Tapahtumat ovat osallistujille maksuttomia. Kohtaa mut -tapahtumat ovat samalla vapaaehtoisille kaveripareille ja kaverihakijoille tilaisuus tavata toisiaan ja tutustua.

Kohtaa mut -tapahtumien on tarkoitus tarjota mielekästä tekemistä osallistujilleen. Pyrimme tekemään tapahtumat saavutettaviksi ja esteettömiksi. Tapahtumia suunnitellaan ja toteutetaan yhdessä vapaaehtoisten kanssa. Myös suunnittelutapaamisiin ja talkoisiin ovat kaikki tervetulleita!

Kohtaa mut -tapahtumissa kehitysvammaiset ja kehitysvammattomat henkilöt voivat kohdata aidosti ja tehdä asioita yhdessä! Olet tervetullut mukaan! Toivottaa @BestBuddiesFIN

Kohtaa mut -tapahtumissa on esimerkiksi osallistuttu erilaisiin urheilu- ja kulttuuritapahtumiin, käyty keikoilla ja piknikillä, osallistuttu hiphop-tunnille, tutustuttu messutarjontaan ja käyty lautapelikahvilassa.

Jotkut tapahtumista voidaan järjestää yhdessä nuorisopalveluiden kanssa. Tällaisen tapahtuman nimi on Nuorten Kohtaa mut -tapahtuma. Nämä ovat suunnattu 13-29-vuotiaille nuorille.

Best Buddies -kaveritoiminnan Kohtaa mut -tapahtuman tunnistaa sen logosta.

Seuraavat Kohtaa mut -tapahtumat

Jyväskylän seudulla kokoonnutaan Kohtaa mut -piknikille 18.5. 2019, joka on osa Yläkaupungin yö -tapahtuman ohjelmaa. Kohtaa mut -piknikillä pelataan ulkopelejä, kerrotaan kaveritoiminnasta ja tietenkin pidetään hauskaa yhdessä!  Maksuttomaan tapahtumaan ovat tervetulleita ihan kaikki!

Kohtaa mut -piknik toteutetaan tuttuun tapaan yhdessä vapaaehtoisten kanssa. Tule mukaan talkoisiin, juuri sinua tarvitaan! Talkootehtävät Kohtaa mut -piknikillä sujuu helposti ja mukavasti, kun niitä on harjoiteltu etukäteen. Mainostamisesta, pelien ohjauksesta ja kaveritoiminnasta kertomisesta pidetään omat koulutukset.

Tapahtumakalenteristamme löytyy nyt mainostiimin talkookoulutus 6.5.2019  sekä  pelitiimin talkookoulutus 8.5.2019 ja lisäksi telttatiimin talkookoulutus 13.5.2019. Lue lisää  ja ilmoittaudu mukaan sinua kiinnostavaan hommaan!

Tampereen seudun seuraava Kohtaa mut -tapahtuma järjestetään elokuussa.

Tapahtumia mainostetaan aina  sosiaalisessa mediassa.

Joukko nuoria pelaa puistossa Heitä sikaa -peliä.
Kesäkuussa 2018 järjestettiin jo toista kertaa puistopiknik Tampereen Sorsapuistossa. Uusin hankinta oli Heitä sikaa -peli. Kuvaaja: Laura Vesa.

Joukko Jyväskyläläisiä naisia hymyilee kameralle keilapallot käsissään kaveritoiminnan Kohtaa mut -tapahtumassa.
Maaliskuussa 2018 kaveritoiminnan Jyväskylän Kohtaa mut -tapahtumassa hohtokeilattiin. Kuvaaja: Jesse Merilampi
Ihmisiä kesällä aurinkoisessa puistossa.
Kesällä 2017 järjestettiin Tampereella puistopiknik. Kohtaa mut -tapahtumassa oli noin 150 kävijää.  Kuvaaja: Rami Marjamäki.