Ajankohtaista kaveritoiminnassa

Tietoa ajankohtaisista asioista.

Tapahtumia

• Kaveritoiminnan Digitreenit, eli verkkokeskustelut digitaalisesta vuorovaikutuksesta, tutustumisesta ja yhteydenpidosta. Digitreenit ovat torstaisin 15.4., 29.4. ja 13.5.
    Lisää tietoa Tukiliiton tapahtumat -sivuilla.
  • Selkeäkielinen verkkoluento vapaaehtoistoiminnasta 30.3.2021. Lisätietoja ja ilmoittaumislinkki Tukiliiton tapahtumat-sivulla.
  • Digikaveritoiminnan assistentti, yhdessä ohjaajan kanssa, kutsuvat itsensä diginä
    kylään asumispalveluihin sekä työ- ja toimintakeskuksiin. Tilaa ryhmälle selkeäkielinen kaveritoiminnan esittely ottamalla Paikka auki -tiimiin yhteyttä.

Uusia työntekijöitä

• Uutena osa-aikaisena tiimin jäsenenämme keväällä 2021 toimii suunnittelija Aino Myöhänen. Ainon työkuvana on pitää yhteyttä vapaaehtoisiin kavereihin ja kaverihakijoihin.
  • Kaveritoiminnassa on kaksi uutta työntekijää. Paikka auki -tiimiin kuuluu vapaaehtoistoiminnan assistentti ja ohjaaja. Tiimi keskittyy vapaaehtoistoiminnan markkinoinnin työtehtäviin. Osa-aikainen työ kestää 2021 kevääseen saakka.  Lisää tietoa ja kuulumisia luvassa sosiaalisen median kanavissamme! Assistentti kertoo työstään Tukiliiton blogissa.

Poikkeusaikana

• Koronaepidemiankin aikana kaveritoiminta jatkuu!
  • Korona-aikana emme yhdistä uusia kaveripareja perinteisellä tavalla. Poikkeusaikana vapaaehtoiset toimivat digikavereina.
    Digikaveruus tarkoittaa sitä, että kaveripari ei tapaa toisiaan perinteisesti kasvokkain.
    Digikaveruudessa tutustutaan ja pidetään yhteyttä uuteen kaveriin soittamalla ja viestitellen. Digikaverit tapaavat kasvotusten videon välityksellä.
    Digikaveriksi voi hakea ympäri Suomea.
  • Järjestämme kaverikauden päätöstilaisuudet verkossa.
  • Emme järjestä perinteisiä Kohtaa mut -tapahtumia. Järjestämme Kohtaa mut -tilaisuuksia netissä.
  • Emme järjestä perinteisellä tavalla muuta tuettua vapaaehtoistoimintaa.
  • Vapaaehtoiset kaverit ja hakijat voivat jakaa ajatuksiaan ja osallistua yhteisiin tekemisiin yksityisessä Kaverikanava Facebook-ryhmässämme.

Uutta materiaalia

• Pidetään yhteyttä! -opas. Tässä oppaassa on vinkkejä ja ideoita siihen, mitä voi tehdä kaverin kanssa yhdessä, kun  soittaa videopuhelun. Oppaassa on myös vinkit kuinka WhatsApp asennetaan. Opas on tehty Papunetin Papuri-työkalulla.