Ajankohtaista kaveritoiminnassa

Tietoa ajankohtaisista asioista.

Pienimuotoisia tapahtumia

• Kaksiosainen Tullaan tutuiksi -vuorovaikutuskoulutus Tampereella marras- ja joulukuussa. Koulutus on tarkoitettu aikuisille, joilla on kehitysvamma tai vastaava tuen tarve. Tämä koulutus suunnataan ensisijaisesti kaveritoiminnan vapaaehtoisille. Koulutus toteutetaan yhdessä Tukiliiton MAHTI:n kanssa, Opintokeskus Sivis tuella.
  • Digikavereille suunnattu Kohtaa mut -verkkotapahtuma. Kutsut saapuvat sähköposteihin marraskuussa.
  • Kaverikauden päätöstilaisuus joulukuussa. Verkkotilaisuuteen kutsutaan kaikki kaverikautensa päättävät vapaaehtoiset.
  • Pienimuotoinen Kohtaa mut -tapahtuman Tampereella 17.10. Vastaava tapahtuma Jyväskylässä syyskuussa. Vapaaehtoiset suunnittelivat tapahtumat syyskuun suunnittelutalkoissa.

Uusia työntekijöitä

• Kaveritoiminnassa on kaksi uutta työntekijää. Paikka auki -tiimiin kuuluu vapaaehtoistoiminnan assistentti ja ohjaaja. Tiimi keskittyy vapaaehtoistoiminnan markkinoinnin työtehtäviin. Osa-aikainen työ kestää 2021 kevääseen saakka.  Lisää tietoa ja kuulumisia luvassa sosiaalisen median kanavissamme! Assistentti kertoo työstään Tukiliiton blogissa.

Poikkeusaikana

• Koronaepidemiankin aikana kaveritoiminta jatkuu!
  • Emme yhdistä uusia kaveripareja perinteisellä tavalla. Poikkeusaikana vapaaehtoiset toimivat digikavereina.
    Digikaveruus tarkoittaa sitä, että kaveripari ei tapaa toisiaan perinteisesti kasvokkain.
    Digikaveruudessa tutustutaan ja pidetään yhteyttä uuteen kaveriin soittamalla ja viestitellen. Digikaverit tapaavat kasvotusten videon välityksellä.
    Digikaveriksi voi hakea ympäri Suomea.
  • Järjestämme kaverikauden päätöstilaisuudet verkossa.
  • Emme järjestä perinteisiä Kohtaa mut -tapahtumia. Järjestämme vapaaehtoisillemme Kohtaa mut -tilaisuuksia netissä.
  • Emme järjestä perinteisellä tavalla muuta tuettua vapaaehtoistoimintaa.
  • Vapaaehtoiset kaverit ja hakijat voivat jakaa ajatuksiaan ja osallistua yhteisiin tekemisiin yksityisessä Kaverikanava Facebook-ryhmässämme.

Uutta materiaalia

• Pidetään yhteyttä! -opas. Tässä oppaassa on vinkkejä ja ideoita siihen, mitä voi tehdä kaverin kanssa yhdessä, kun  soittaa videopuhelun. Oppaassa on myös vinkit kuinka WhatsApp asennetaan. Opas on tehty Papunetin Papuri-työkalulla.