Yhdistystreffit (Teams Live -koulutus)

Tapahtuma alkaa 25 päivän päästä
Alkaa: 29.8.2020
Päättyy: 29.8.2020

Yhdistystreffit toteutetaan Teams Live -koulutuksena, joka on tarkoitettu jäsenyhdistysten kaikille toimijoille sekä koulutuspäivän teemoista kiinnostuneille. Koulutuspäivän teemat ovat varainhankinta, viestintä ja verkon mahdollisuudet yhdistystoiminnassa. Koulutuspäivä on maksuton webinaari. Tervetuloa!

Yhdistysten varainhankinnasta luennoi Pia Tornikoski, vastuullinen Lahjoittaminen ry:n pääsihteeri ja Torni Consulting Oy:n toimitusjohtaja. Pia Tornikosken puheenvuorossa käsitellään varainhankinnan käynnistämistä ja kehittämistä yhteisössä, tutustutaan erilaisiin varainhankinnan muotoihin sekä uudistettuun rahankeräyslakiin.

Yhdistystreffit-webinaari 29.8. kello 10.45 – 14

Koulutukseen voit osallistua nettilinkin kautta kotoasi. Ei ilmoittautumista. Klikkaa itsesi mukaan klo 10.30 alkaen alla olevasti linkistä: (linkki päivitetään tähän edellisenä päivänä)

10.30 Teknisten yhteyksien tarkistaminen

10.45 Tervetuloa ja ajankohtaista Tukiliitosta
Lea Vaitti, kansalaistoiminnan päällikkö

11–12.30 Yhdistysten varainhankinnan mahdollisuudet
Pia Tornikoski, vastuullinen Lahjoittaminen ry:n pääsihteeri, Torni Consulting Oy:n toimitusjohtaja

Järjestöjen varainhankinta on nykyisin laajaa ja monimuotoista, ja tuloja toimintaan saadaan useista lähteistä. Varainhankinta on noussut entistä tärkeämpään rooliin julkisen rahoituksen tiukentuessa. Uuden 1.3.2020 voimaan tulleen rahankeräyslain myötä mahdollisuudet lahjoitusten pyytämiseen kasvavat ja sujuvoituvat myös pienemmissä ja paikallisesti toimivissa vapaaehtoisjärjestöissä.

12.30–12.40 tauko

12.40 – 13.20 Viestitään vaikuttavasti, tehokkaasti ja selkeästi

• 12.40 -13 Miten viestin vaikuttavasti ja tehokkaasti? Merja Määttänen, viestintäpäällikkö
  • 13 – 13.20 Miten viestin selkeästi ja käytän puhetta tukevia menetelmiä yhdistyksen tapahtumissa ja tilaisuuksissa? Minni Haveri, suunnittelija