Yhdistystreffit -webinaari (Teams Live -koulutus)

Tapahtuma on päättynyt
Alkaa: 29.8.2020
Päättyy: 29.8.2020

Yhdistystreffit toteutetaan Teams Live -koulutuksena, joka on avoin kaikille päivän teemoista kiinnostuneille.

Yhdistysten varainhankinnasta luennoi Pia Tornikoski, vastuullinen Lahjoittaminen ry:n pääsihteeri ja Torni Consulting Oy:n toimitusjohtaja. Tornikosken puheenvuorossa käsitellään varainhankinnan käynnistämistä ja kehittämistä yhteisössä, tutustutaan erilaisiin varainhankinnan muotoihin sekä uudistettuun rahankeräyslakiin.

Koulutuspäivän muut teemat ovat  viestintä ja verkon mahdollisuudet yhdistystoiminnassa sekä lisäksi kansalaistoiminnan päällikkö Lea Vaitti kertoo päivän varrella Kehitysvammaisten Tukiliiton liittokokouksesta 26.9.2020. Yhdistykset saavat tiedon osallistumismahdollisuuksista ja voivat esittää kysymyksiä chatilla.

Koulutuspäivä on maksuton webinaari. Koulutukseen voit osallistua nettilinkin kautta vaikka kotisohvaltasi kotoasi. Ei ilmoittautumista. Tervetuloa!

Yhdistystreffit-webinaari 29.8. kello 10.30 – 14

Päästäksesi sisään webinaariin klikkaa tätä linkkiä.

• Miten pääsen Teams livetapahtumaan, katso tästä ohje.
  • Webinaarin tallenne on katsottavissa jälkikäteen 12.9.2020 asti.
  • Webinaarin alustajien diat ja tallenne päivitetään webinaarin jälkeen. Katso täältä.

Päivän ohjelma ja aikataulu

10.30 Teknisten yhteyksien tarkistaminen

10.45 Tervetuloa ja ajankohtaista Tukiliitosta
Lea Vaitti, kansalaistoiminnan päällikkö, Kehitysvammaisten Tukiliitto ry

11–12.30 Yhdistysten varainhankinnan mahdollisuudet
Pia Tornikoski, vastuullinen Lahjoittaminen ry:n pääsihteeri, Torni Consulting Oy:n toimitusjohtaja

Järjestöjen varainhankinta on nykyisin laajaa ja monimuotoista, ja tuloja toimintaan saadaan useista lähteistä. Varainhankinta on noussut entistä tärkeämpään rooliin julkisen rahoituksen tiukentuessa. Uuden 1.3.2020 voimaan tulleen rahankeräyslain myötä mahdollisuudet lahjoitusten pyytämiseen kasvavat ja sujuvoituvat myös pienemmissä ja paikallisesti toimivissa vapaaehtoisjärjestöissä.

Kommenttipuheenvuoro: Kaikki kampanjoimaan -oman keräyskampanjan luominen, Katja Korpela, varainhankinnan koordinaattori, Kehitysvammaisten Tukiliitto ry

12.30–12.40 tauko

12.40 – 13.20 Viestitään vaikuttavasti, tehokkaasti ja selkeästi

• 12.40 -13 Miten viestin vaikuttavasti ja tehokkaasti? Merja Määttänen, viestintäpäällikkö, Kehitysvammaisten Tukiliitto ry