Yhdenvertaisuutta toimintavälineillä -aamukahvit klo 10.30-12, Lappeenranta

Tapahtuma on päättynyt
Alkaa: 23.9.2022
Päättyy: 23.9.2022

Hei lappeenrantalainen! Tule mukaan yhteiselle aamukahville, jossa jutellaan kaikkien kuntalaisten mahdollisuuksista osallistua.

Jotkut ihmiset tarvitsevat tukea ollakseen yhdenvertaisia kuntalaisia. Erilaiset apu- ja toimintavälineet ovat yksi tapa tukea heitä ja ne mahdollistavat muun muassa osallistumisen koulun, liikunta- tai nuorisotoimen sekä seurojen ja yhdistysten järjestämään toimintaan, jossa liikutaan metsässä, lumella tai vaikka pyöräillään.

Osassa Suomen kunnissa on yhteisiä välineitä, joita kuntalaiset voivat lainata. Ne lisäävät merkittävästi ihmisten yhdenvertaisuutta. Tule kuuntelemaan lyhyt alustus aiheesta ja juttelemaan siitä, mitä sinä voit tehdä Lappeenrannan osallistumismahdollisuuksien lisäämiseksi.

Alustajina toimivat Tanja Tauria ja Inka Kurki Kehitysvammaisten Tukiliiton Malike-toiminnasta.

Virtuaaliset Aamukahvit järjestävät: Kehitysvammaisten Tukiliiton Malike-toiminta ja Lappeenrannan kaupunki / Liikuntatoimi

Ilmoittautuminen:

Ei ennakkoilmoittautumista. Liity Teams-välitteisille aamukahveille tästä linkistä (aukeaa uuteen ikkunaan).

Kutsu on avoin kaikille aiheesta kiinnostuneille. Voit jakaa kutsua omissa verkostoissasi henkilöille, jotka työskentelevät toimintarajoitteisten kuntalaisten parissa tai voivat työnsä kautta vaikuttaa näiden asioiden edistämiseen Lappeenrannassa.

Tervetuloa!

On syksy, poika istuu Joelette maastokärryn kyydissä. Nainen avustaa vetämällä edessä olevista aisoista ja mies avustaa työntämällä kärryä työntöaisoista takaa. Taustalla näkyy ruohikkoa ja järvi.