Perheloma, harvinainen kromosomipoikkeama tai geenivirhe

Tapahtuma alkaa 21 päivän päästä
Alkaa: 11.6.2018
Päättyy: 16.6.2018

Loma on tarkoitettu perheille, joissa lapsella on kehitysvammaisuutta aiheuttava harvinainen kromosomipoikkeama tai geenivirhe. Tukiliiton Harvinaiset järjestää Voimaa vertaisuudesta -perhelomat yhteistyössä Maaseudun Terveys- ja Lomahuollon kanssa. Loma järjestetään 11.-16.6.2018, Ikaalisissa, Ikaalisten kylpylässä.

Lomapaikka järjestää täysihoidon ja loman ohjelman. Tukiliiton Harvinaiset järjestää  lomalle vetäjän ja kolme ohjaajaa n. neljän paivän ajaksi. Vetäjä järjestää vanhemmille pienryhmissä vertaiskeskustelumahdollisuuksia. Ohjaajat ovat sovitusti vanhempien vertaiskeskustelujen aikana perheen kaikkien lasten/vammaisten aikuisten tukena. Ohjaajat ja vetäjä tukevat myös perheiden /vammaisten lomalaisten osallistumista lomapaikan tarjoamaan kaikille yhteiseen lomaohjelmaan.

Lomien omavastuuhinnat: Aikuinen 20 € / vrk, alle 17-vuotiaat lapset ilmaiseksi. Lomia ja lomatukea haetaan suoraan MTLH:lta lomatukihakemuksella joko sähköisesti tai tulostettavalla pdf-versiolla.Hakemuksia voi myös tilata suoraan lomajärjestöstä. Huomaa! Haku-aika lomalle päättyy kolme kuukautta ennen loman alkamispäivää eli 11.3.2018.

Linkki lomajärjestöön sähköiseen hakulomakkeeseen