Voimaa vertaisuudesta -tuettu loma lapsiperheille, Kylpylähotelli Rauhalahti, Kuopio

Tapahtuma alkaa 196 päivän päästä
Alkaa: 19.6.2022
Päättyy: 24.6.2022

Kehitysvammaisten lasten perheille on tarjolla ohjattua virkistävää tekemistä sekä mahdollisuus viettää aikaa yhdessä ja rentoutua omien toiveiden mukaisesti.  Tuetulla lomalla voit tavata toisia samankaltaisessa elämäntilanteessa olevia, jakaa kokemuksia ja saada vertaistukea ja voimavaroja arjen tueksi.

Voimaa vertaisuudesta -tuettu loma lapsiperheille 19. – 24.6.2022
Kylpylähotelli Rauhalahti, Kuopio

Hae mukaan 19.3.2022 mennessä. Lisätietoja hakuohjeista Maaseudun Terveys- ja Lomahuolto ry:n sivulta tästä
www.mtlh.fi/fi/Lomatuen haku

Hakulomakkeet ovat MTLH ry:n sivulla:
www.mtlh.fi

Millainen perhe voi hakea tuetulle lomalle?

Tuetun lomatoiminnan tavoitteena on tarjota kodin ulkopuolinen lomamahdollisuus niille perheille, joilla ei muuten olisi mahdollisuutta lomaan. Loman tavoitteena on lisätä koko perheen hyvinvointia.

Voit hakea lomaa, jos asut Suomessa vakituisesti eikä sinulla muuten olisi mahdollisuutta lomailuun. Voit hakea yksin, ystävän tai perheen kanssa. Perustele hakemus hyvin.

Lomapäätökseen vaikuttavat

• aikaisempi lomatuki: tuetun loman voi saada korkeintaan joka toinen vuosi. Ensi kertaa hakevat ovat etusijalla.
  • hakijan taloudellinen tilanne: esim. pienet tulot, isot velat, sairaudenhoitokulut tai asumiskulut.
  • sosiaaliset syyt: työttömyys, lomautus, yksinäisyys, omaishoitajuus, perheongelmat tai vaikea elämäntilanne.
  • terveydelliset syyt: vammaisuus, fyysiset ja psyykkiset sairaudet.

Lomien toteutus

Lomalle pääsyn perusteet ovat taloudelliset, sosiaaliset tai terveydelliset.

Lomat toteutetaan täysihoidolla, johon sisältyy aamiainen, lounas ja päivällinen sekä lomaohjelma. Välipaloista, matkakuluista ja mahdollisten retkien kustannuksista lomalaiset vastaavat itse.

Loman omavastuuosuus on

• 20 euroa/vrk aikuisilta
  • alle 17-vuotiailta ei peritä omavastuuta.

MTLH tekee lomapäätökset sosiaali- ja terveysjärjestöjen avustuskeskus STEAn linjausten mukaisesti. Tukiliitto on mukana yhteistyössä lomajärjestön kanssa.

Kuvituskuva Freepik.com