Vinkkivartti (Facebook Live): Rohkaisupakka tunne- ja vinkkikortit

Tapahtuma alkaa 10 päivän päästä
Alkaa: 3.11.2020
Päättyy: 3.11.2020

Esittelemme Rohkaisupakan eli pahviset ja digitaaliset tunne- ja vinkkikortit. Annamme vinkkejä niiden käyttämiseen verkko- ja kasvokkaisissa tapaamisissa, ryhmissä ja yksilötapaamisissa.

Tule Vinkkivarttiin kuulemaan ja kysymään lisää. Vinkkivartissa saat myös ohjeet materiaalin tilaamiseksi omaan käyttöösi. Vinkkivartti Facebook Live järjestetään tiistaisin kello 14 – 14.15 Tukiliiton Facebook-sivulla www.facebook.com/Tukiliitto.

Vinkkivartti järjestetään tiistaisin ja joka kerralla kuulet vinkit uudesta työkalusta tai hyödyllisestä materiaalista. Materiaalit sopivat niin ammattilaisille, perheille kuin vapaaehtoistoimijoille tueksi erilaisiin keskusteluihin, ryhmä- ja yksilöohjaustilanteisiin. Voit tilata tuotteita meiltä maksutta. Tilaukset tällä lomakkeella: Tilauslomake. Tilaathan kaikki haluamasi materiaalit samalla lomakkeella.

Vinkkivartin järjestävät Kehitysvammaisten Tukiliiton päättymässä olevat kehittämishankkeet Tuleva ja Vahvistu vanhempana. Löydät hankkeissa kehitetyt toimintamallit ja materiaalit osoitteesta www.tukiliitto.fi/kehittaa

Vinkkivartit:

20.10. Kuvitettu materiaali VALMA- ja TELMA-opinnoista
Esittelemme kuvitetun ja selkeäkielisen materiaalin valmentavista opinnoista keskustelujen tueksi. Mikä on VALMA? Mikä on TELMA? Lue lisää sivulta:
Kuvitettu materiaali Valma- ja Telma-opinnoista

3.11. Rohkaisupakka tunne- ja vinkkikortit
Esittelemme Rohkaisupakan eli pahviset ja digitaaliset tunne- ja vinkkikortit. Annamme vinkkejä niiden käyttämiseen verkko- ja kasvokkaisissa tapaamisissa, ryhmissä ja yksilötapaamisissa:
Rohkaisupakka tunne- ja vinkkikortit

10.11. Nuoren palvelupolut 16 – 18-vuotiaat
Esittelemme Nuoren palvelupolut 16 – 18-vuotiaat–”tiekartan”, johon olemme koonneet asioita, jotka tulevat vastaan tukea tarvitsevan lapsen kasvaessa nuoreksi ja edelleen täysi-ikäiseksi. Materiaalia voi hyödyntää muistilappuna tai pohdintavälineenä. Materiaali on tehty yhteistyössä Kehitysvammaisten Palvelusäätiön kanssa:
Nuoren palvelupolut

17.11. Vanhemmuuden TAITOPIIRAKKA
Esittelemme työvälineen, jonka avulla ammattilainen voi yhdessä vanhemman kanssa kartoittaa hänen taitoja ja vahvuuksiaan. Vanhemmuuden taitopiirakan palat sisältävät tunne- ja vuorovaikutustaitoja. Lue lisää sivulta:
Vanhemmuuden taitopiirakka

24.11. Vahvistu vanhempana -palvelupolku
Mitä kaikkea olisi hyvä ottaa huomioon, kun suunnitellaan oppimiseen ja ymmärtämiseen tukea tarvitsevien vanhempien palveluita? Lue lisää sivulta:
Vahvistu vanhempana -palvelupolku

8.12. Selko-oppaat: ”Vahvistu vanhempana” ja ”Vanhemmuus jatkuu”
Vahvistu vanhempana -opas tarjoaa tietoa, näkökulmia ja vinkkejä vanhemmuuteen selkokielellä. Opas perustuu siihen, mitä nykyisin tiedetään ja ajatellaan lapsen kasvattamisesta. Vanhemmuus jatkuu -opas on tarkoitettu kaikille, jotka haluavat selkokielistä tietoa lastensuojelusta ja vanhemmuudesta huostaanoton tai sijoituksen jälkeen. Lue lisää sivulta:
Selko-oppaat: ”Vahvistu vanhempana” ja ”Vanhemmuus jatkuu”

HUOM
1.12. klo 10 – 15 järjestämme Habaa perhetyöhön -verkkoseminaarin perheitä kohtaaville ammattilaisille.
Lisätietoja ilmoittautumisen löydän täältä:
Habaa perhetyöhön -verkkoseminaari.

Tervetuloa kuulolle, kohdataan verkossa!