Vinkkivartti (Facebook Live): Nuoren palvelupolut 16 – 18 v.

Tapahtuma alkaa 16 päivän päästä
Alkaa: 10.11.2020
Päättyy: 10.11.2020

Esittelemme Nuoren palvelupolut 16 – 18-vuotiaat–”tiekartan”, johon olemme koonneet asioita, jotka tulevat vastaan tukea tarvitsevan lapsen kasvaessa nuoreksi ja edelleen täysi-ikäiseksi. Materiaalia voi hyödyntää muistilappuna tai pohdintavälineenä. Materiaali on tehty yhteistyössä Kehitysvammaisten Palvelusäätiön kanssa.

Tule Vinkkivarttiin kuulemaan ja kysymään lisää. Vinkkivartissa saat myös ohjeet materiaalin tilaamiseksi omaan käyttöösi. Vinkkivartti Facebook Live järjestetään tiistaisin kello 14 – 14.15 Tukiliiton Facebook-sivulla www.facebook.com/Tukiliitto.

Vinkkivartti järjestetään tiistaisin ja joka kerralla kuulet vinkit uudesta työkalusta tai hyödyllisestä materiaalista. Materiaalit sopivat niin ammattilaisille, perheille kuin vapaaehtoistoimijoille tueksi erilaisiin keskusteluihin, ryhmä- ja yksilöohjaustilanteisiin. Voit tilata tuotteita meiltä maksutta. Tilaukset tällä lomakkeella: Tilauslomake. Tilaathan kaikki haluamasi materiaalit samalla lomakkeella.

Vinkkivartin järjestävät Kehitysvammaisten Tukiliiton päättymässä olevat kehittämishankkeet Tuleva ja Vahvistu vanhempana. Löydät hankkeissa kehitetyt toimintamallit ja materiaalit osoitteesta www.tukiliitto.fi/kehittaa

Vinkkivartit:

20.10. Kuvitettu materiaali VALMA- ja TELMA-opinnoista
Esittelemme kuvitetun ja selkeäkielisen materiaalin valmentavista opinnoista keskustelujen tueksi. Mikä on VALMA? Mikä on TELMA? Lue lisää sivulta:
Kuvitettu materiaali Valma- ja Telma-opinnoista

3.11. Rohkaisupakka tunne- ja vinkkikortit
Esittelemme Rohkaisupakan eli pahviset ja digitaaliset tunne- ja vinkkikortit. Annamme vinkkejä niiden käyttämiseen verkko- ja kasvokkaisissa tapaamisissa, ryhmissä ja yksilötapaamisissa:
Rohkaisupakka tunne- ja vinkkikortit

10.11. Nuoren palvelupolut 16 – 18-vuotiaat
Esittelemme Nuoren palvelupolut 16 – 18-vuotiaat–”tiekartan”, johon olemme koonneet asioita, jotka tulevat vastaan tukea tarvitsevan lapsen kasvaessa nuoreksi ja edelleen täysi-ikäiseksi. Materiaalia voi hyödyntää muistilappuna tai pohdintavälineenä. Materiaali on tehty yhteistyössä Kehitysvammaisten Palvelusäätiön kanssa:
Nuoren palvelupolut

17.11. Vanhemmuuden TAITOPIIRAKKA
Esittelemme työvälineen, jonka avulla ammattilainen voi yhdessä vanhemman kanssa kartoittaa hänen taitoja ja vahvuuksiaan. Vanhemmuuden taitopiirakan palat sisältävät tunne- ja vuorovaikutustaitoja. Lue lisää sivulta:
Vanhemmuuden taitopiirakka

24.11. Vahvistu vanhempana -palvelupolku
Mitä kaikkea olisi hyvä ottaa huomioon, kun suunnitellaan oppimiseen ja ymmärtämiseen tukea tarvitsevien vanhempien palveluita? Lue lisää sivulta:
Vahvistu vanhempana -palvelupolku

8.12. Selko-oppaat: ”Vahvistu vanhempana” ja ”Vanhemmuus jatkuu”
Vahvistu vanhempana -opas tarjoaa tietoa, näkökulmia ja vinkkejä vanhemmuuteen selkokielellä. Opas perustuu siihen, mitä nykyisin tiedetään ja ajatellaan lapsen kasvattamisesta. Vanhemmuus jatkuu -opas on tarkoitettu kaikille, jotka haluavat selkokielistä tietoa lastensuojelusta ja vanhemmuudesta huostaanoton tai sijoituksen jälkeen. Lue lisää sivulta:
Selko-oppaat: ”Vahvistu vanhempana” ja ”Vanhemmuus jatkuu”

HUOM
1.12. klo 10 – 15 järjestämme Habaa perhetyöhön -verkkoseminaarin perheitä kohtaaville ammattilaisille.
Lisätietoja ilmoittautumisen löydän täältä:
Habaa perhetyöhön -verkkoseminaari.

Tervetuloa kuulolle, kohdataan verkossa!