Verkossa: Näin haet henkilökohtaista apua! -pienryhmäkurssi

Alkaa: 11.11.2020
Päättyy: 11.11.2020

Näin haet henkilökohtaista apua

Tarvitsetko apua kouluikäisen lapsesi henkilökohtaisen avun hakemuksen täyttämiseen? Jos henkilökohtaisen avun hakeminen tuntuu monimutkaiselta, tämä kurssi on juuri sinulle. Kurssi on tarkoitettu kouluikäisten lasten vanhemmille ja muille läheisille, jotka haluaisivat hakea vammaispalvelulain mukaista henkilökohtaista apua lapselle tai nuorelle vapaa-aikaa varten. Tällä kurssilla hakemus täytetään yhdessä.

Kurssilla kokeilemme verkkovälitteistä tukea palvelun hakemiseen, ja samalla saat tietoa vapaa-aikaan ja harrastuksiin tarkoitetusta henkilökohtaisesta avusta. Verkkotapaamisiin saat tarkat ohjeet sähköpostilla, eikä sinun tarvitse itse osata niitä varten mitään tietotekniikan erityistaitoja, riittää, jos pääset käyttämään sähköpostia ja internettiä.

Kurssille haetaan 14.9.-14.10. välisenä aikana tästä linkistä

Kurssille valitut saavat pienen ennakkotehtävän ja kurssimateriaalin etukäteen. Kurssin verkkotapaamiset ovat keskiviikkoina 21.10. ja 11.11. klo 18-19.30. Tapaamisessa käydään läpi hakemuksen olennaisia kohtia ja tarkennetaan yhdessä niissä kuvattavia asioita.

Kurssin vetäjänä toimii vammaispalvelujen asiantuntija Anne Saarinen Kehitysvammaisten Tukiliitosta. Häneltä saat myös lisätietoja kurssista sähköpostitse anne.saarinen@tukiliitto.fi.