Verkkovertaistukiryhmä vanhemmille, joilla on erityistä tukea tarvitseva lapsi

Tapahtuma alkaa 38 päivän päästä
Alkaa: 14.1.2020
Päättyy: 18.2.2020

VERKKOVERTAISRYHMÄ TUKEA TARVITSEVIEN LASTEN VANHEMMILLE

Mietitkö vanhempana, milloin lapsen käytös on vammasta johtuvaa ja milloin hän on kuormittunut? Miten toimit tilanteissa, kun lapsi jumittaa? Onko perheessä vammattomia sisaruksia ja heidän asiansa pohdituttavat sinua? Missä välissä hoidan omaa jaksamistani ja mitkä asiat minua kannattelevat?

Näitä asioita pohdimme yhdessä verkkovertaisryhmässä. Ryhmä on tarkoitettu alle 16-vuotiaiden tukea tarvitsevien lasten vanhemmille esimerkiksi kehitysvammaisten, nepsy-kirjon tai vastaavaa tukea tarvitsevien lasten vanhemmille. Ryhmä toimii 14.1-18.2.2020 välisenä aikana.

Ryhmä koostuu kolmesta chat -keskustelusta ja niihin johdattelevista materiaaleista. Chat tarkoittaa netissä kirjoittamalla käytävää keskustelua. Aiheisiin johdattelevat materiaalit tulevat viikkoa ennen Tukinet alustalle, jossa chat-keskustelutkin käydään. Jos et ole aikaisemmin osallistunut verkossa chatteihin, tule kokeilemaan. Se on hyvä ja helppo tapa keskustella toisten kanssa tärkeistä asioista ja jakaa kokemuksia. Voit osallistua ryhmään kotoa käsin. Ryhmää ohjaa Tukiliiton työntekijä Päivi Havas.

Ryhmän aiheet ovat:

1. Oma perheeni ja arjen haastavat tilanteet, chat tiistai 21.1.2020 klo 18.-19.30
  • Chattia pohjustava materiaali sisältää mm. videoluennon haastavasta käytöksestä ja haastavista tilanteissa (Nina Korventaival)
  1. Erityinen sisaruus, chat tiistai 4.2.2020 klo 18.-19.30
  • Chattia pohjustava materiaali sisältää mm. videoita vammattomien sisarusten ajatuksista
  1. Oma selviytyminen ja minua vahvistavat ihmissuhteet, chat tiistai 18.2.2020 klo 18.-19.30
  • Chattia pohjustava materiaali sisältää mm. aineistoa tarkastella omia verkostoja ja pohdintavinkkejä oman hyvinvoinnin tukemiseen

Mitä ryhmään pääsy edellyttää?

Tavalliset netinkäyttötaidot riittävät osallistumiseen. Tarvitset tietokoneen tai tabletin ja toimivan verkkoyhteyden. Autamme mielellämme, jos tarvitset apua tekniikan kanssa.

Materiaaleihin tutustuminen vie aikaa ½ tunnista tuntiin riippuen omasta aikataulustasi ja halustasi perehtyä materiaaleihin. Materiaali voi olla lehtiartikkeleita, videoita, koosteita.

Jos kiinnostuit ryhmästä, lähetä sähköposti  paivi.havas@tukiliitto.fi , jossa kerrot nimesi ja lyhyesti perheestäsi. Lähetä viesti 12.1.2020 mennessä.  Lähetettyäsi viestin saat minulta lisäohjeita.

Verkkovertaistukiryhmä toteutetaan yhteistyössä Kehitysvammaisten Palvelusäätiön Loiste-hankkeen kanssa.

Lisätietoja: Päivi Havas, paivi.havas@tukiliitto.fi

What do you want to do ?

New mail