Verkkovertaisryhmä nuorten vanhemmille

Alkaa: 23.5.2019
Päättyy: 23.5.2019

Verkkovertaisryhmä nuorten vanhemmille

Olemme aloittaneet verkkovertaisryhmän vanhemmille, joiden nuorella on kehitysvamma tai samankaltaista tuen tarvetta. Uusi Tukinet aloitti 1.4. ja me saimme sinne heti ryhmän käyntiin. Vaikka et pääsisikään heti alusta asti mukaan, niin voit silti hakea mukaan ryhmään.

Torstaisin klo 18 – 19.30 Tukinetin chatissa. Chat tarkoittaa netissä kirjoittamalla käytävää keskustelua. Uusi Tukinet on huomattavasti käyttäjäystävällisempi kuin vanha versio. Muun muassa teksti on isompaa ja ikkuna selkeämpi.

Kokeiluryhmän ajankohdat tälle keväälle:

• 4.4. klo 18 – 19.30
  • 11.4. klo 18 – 19.30
  • 25.4. klo 18 – 19.30
  • 2.5. klo 18 – 19.30
  • 9.5. klo 18 – 19.30
  • 16.5. klo 18 – 19.30
  • 23.5. klo 18 -19.30

Tule mukaan keskustelemaan nuoren itsenäistymiseen liittyvistä asioista ja jakamaan kokemuksiasi ja vinkkejä toisten vanhempien kanssa. Ryhmää vetää vapaaehtoinen, nuoren äiti. Taustatukena toimivat Tuleva-hankkeen työntekijät. Ryhmään mahtuu 10 vanhempaa.

Hae heti mukaan!

Ohjeet ryhmään pääsyyn

Tunnukset

Jos sinulla on vanha Tukinet-tunnus vielä tallessa, niin voit kirjautua uuteen Tukinettiin tästä.

Jos käyttäjätunnuksesi on hukkunut tai haluat vaihtaa nimimerkkiä, voit luoda uuden tunnuksen tästä.

Olen tehnyt tunnusten hankkimisesta myös videon. Uuden tunnuksen tekemisen etu on, että sähköpostin antamalla voit jatkossa palauttaa uuden tunnuksesi salasanan, mikäli se unohtuu.

Ryhmän löytäminen ja liittyminen

Kirjaudu tunnuksillasi Tukinettiin. Uudessa Tukinetissä löydät ryhmämme helpoiten valitsemalla “toimijat” valikosta Kehitysvammaisten Tukiliiton. Silloin Tukinet näyttää kaiken Tukiliiton tarjonnan, muun muassa tämän Verkkovertaisryhmä nuorten vanhemmille. Ryhmään liitytään hakulomakkeella, joka aukeaa, kun ryhmää klikkaa. Kun sinut on hakemuksen lukemisen jälkeen liitetty ryhmään, saat siitä ilmoituksen Oma Tukinet-viestiosioon, joka aukeaa, kun olet kirjautuneena Tukinettiin. Ryhmään pyrkimisen ja liittämisen välillä on viive, joka kestää sen aikaa, kunnes hakemuksesi on hyväksytty.

Kehitysvammaisten Tukiliitto ry:n verkkovertaistoiminnan säännöt

Tässä voit tutustua verkkovertaistoiminnan sääntöihin, joka sisältää myös vinkkejä sujuvaan ja turvalliseen keskusteluun verkossa. On suositeltavaa, että perehdyt näihin sääntöihin ennen ryhmään liittymistä. Säännöt (PDF).

Mikäli sinulla on kysyttävää tai tarvitset apua Tukinetin kanssa ota yhteyttä Wilma Karikko, puhelin 040 6743 631 tai wilma.karikko@tukiliitto.fi