Vahvistu vanhempana -verkkovertaisryhmä isovanhemmille

Tapahtuma on päättynyt
Alkaa: 30.5.2019
Päättyy: 31.5.2019

Tuntuuko, että olet ainoa, jonka kehitysvammainen lapsi on saanut lapsen? Tule verkkovertaisryhmään keskustelemaan muiden samanlaisessa elämätilantessa olevien kanssa.

Haku isovanhempien vertaisryhmään on auki 9.4. – 31.5.2019 Tukinetissä.

Ryhmä on tarkoitettu isovanhemmille, joiden jo vanhemmaksi tullella, aikuisella lapsella tuentarvetta oppimisessa ja ymmärryksessä.

Vahvistu vanhempana -hanke tarjoaa oman suljetun vertaisryhmän isovanhemmille. Hae mukaan 31.5. mennessä. Toukokuun jälkeen ryhmään ei oteta mukaan uusia isovanhempia. Ryhmään on uusi haku jälleen syksyllä 2019, jolloin mukaan pääsee uusia isovanhempia.

Ohjeet ryhmään pääsyyn

Tunnukset

Päästäksesi mukaan ryhmään, sinun luotava itsellesi tunnukset Tukinettiin.

Jos sinulla jo Tukinet-tunnus, voit kirjautua vanhoilla tunnuksilla uuteen Tukinettiin tästä.

Jos olet luomassa aivan uuden tunnuksen voit luoda uuden tunnuksen tästä.

Tunnusten hankkimisesta on tehty myös video.

Ryhmän löytäminen ja liittyminen

Kirjaudu tunnuksillasi Tukinettiin. Uudessa Tukinetissä löydät ryhmämme helpoiten valitsemalla “toimijat” valikosta Kehitysvammaisten Tukiliiton. Silloin Tukinet näyttää kaiken Tukiliiton tarjonnan. Ryhmä nimi on Vahvistu vanhempana – vertaisryhmä isovanhemmille. Ryhmään liitytään hakulomakkeella, joka aukeaa, kun ryhmää klikkaa. Kun sinut on hakemuksen lukemisen jälkeen liitetty ryhmään, saat siitä ilmoituksen Oma Tukinet-viestiosioon, joka aukeaa, kun olet kirjautuneena Tukinettiin. Ryhmään pyrkimisen ja liittämisen välillä on viive, joka kestää sen aikaa, kunnes hakemuksesi on hyväksytty.

Kehitysvammaisten Tukiliitto ry:n verkkovertaistoiminnan säännöt

Tässä voit tutustua verkkovertaistoiminnan sääntöihin, joka sisältää myös vinkkejä sujuvaan ja turvalliseen keskusteluun verkossa. On suositeltavaa, että perehdyt näihin sääntöihin ennen ryhmään liittymistä. Säännöt (PDF).

Mikäli sinulla on kysyttävää tai tarvitset apua Tukinetin kanssa ota yhteyttä Wilma Karikko, puhelin 040 6743 631 tai wilma.karikko@tukiliitto.fi

Jos haluat lisätietoja vertaisryhmän sisällöstä tai mietit, sopiiko ryhmä juuri sinulle, ota yhteyttä Joonas Mantere, puhelin 040 6691 909 tai joonas.mantere@tukiliitto.fi.

Joonas ei vastaa puhelimeen 15. – 29.4. välisenä aikana. Silloin voit kysyä neuvoa Taija Humistolta: taija.humisto@tukiliitto.fi tai 040 707 8990.