Verkkovertaisryhmä alle 16-vuotiaiden lasten vanhemmille

Alkaa: 11.3.2020
Päättyy: 22.4.2020

Verkkovertaisryhmä alle 16-vuotiaiden lasten vanhemmille

Ryhmä on tarkoitettu vanhemmille, joiden lapsilla on kehitysvamma tai vastaavaa tuen tarvetta. Ryhmässä on mahdollista keskustella muiden vanhempien kanssa arjen asioista ja mieltä askarruttavista asioista, lapsen kasvamisesta nuoreksi. Anonyymia chat-keskustelua ohjaa kaksi vertaisäitiä. Ryhmään hakiessa kysymme osallistujilta henkilötietoja ja perhetilannetta. Vastauksia lukevat vain hakemuksia vastaanottavat työntekijät.

Ryhmään mahtuu 10 vanhempaa. Ryhmä kokoontuu 11.3., 25.3., 8.4., 22.4 klo 18-19.30 Tukinetissä. Chat tarkoittaa netissä kirjoittamalla käytävää keskustelua.

Ryhmän ohjaajat kertovat itsestään näin:

”Olen Heidi, nuoren autistisen tytön äiti ja omaishoitaja. Toimin erilaisissa vapaaehtoisissa tehtävissä vertaistuen parissa ja tässä ryhmässä toimin toisena vertaisvanhempana.

Olen Raisa ja toimin vertaisohjaajana tässä verkkovertaisryhmässä. Itselläni on kehitysvammainen poika, joka viettää menevää teinielämää. Tavataan verkossa!”

Mukaan ryhmään pääset hakulomakkeella, joka aukeaa 13.2, kun olet rekisteröitynyt Tukinettiin. Ilmoittautuminen tapahtuu kirjautumalla Tukinettiin ja hakemalla mukaan “Verkkovertaisryhmä alle 16-vuotiaiden lasten vanhemmille”-teemaan. Osallistuaksesi ryhmään tarvitset siis Tukinet-tunnukset. Voit luoda tunnukset Tukinetissä. Oikeasta yläkulmasta löytyy “kirjaudu”, jota klikkaamalla pääset luomaan tunnukset.

Tanja Laatikainen,
tanja.laatikainen@tukiliitto.fi.

Mitä ryhmään pääsy edellyttää?

Tavalliset netinkäyttötaidot riittävät osallistumiseen. Tarvitset tietokoneen tai tabletin ja toimivan verkkoyhteyden. Autamme mielellämme, jos tarvitset apua tekniikan kanssa.