Verkkovertaisryhmä alle 16-vuotiaiden lasten vanhemmille

Alkaa: 22.4.2020
Päättyy: 22.4.2020

Verkkovertaisryhmä alle 16-vuotiaiden lasten vanhemmille

Ryhmä on tarkoitettu vanhemmille, joiden lapsilla on kehitysvamma tai vastaavaa tuen tarvetta. Tule juttelemaan ajankohtaisista ajatuksistasi ja myös huolista, joita vallitseva poikkeustilanne aiheuttaa. Miten sujuu esimerkiksi perheen ja työn yhteensovitus? Anonyymia chat-keskustelua ohjaa kaksi vertaisäitiä sekä Tukiliiton perhetyön suunnittelija. Ryhmä kokoontuu Tukinetissä seuraavasti:

keskiviikkona 25.3.2020 kello 18 – 19.30
keskiviikkona 8.4.2020 kello 18 – 19.30
keskiviikkona 22.4 2020 kello 18 – 19.30

Chat tarkoittaa netissä kirjoittamalla käytävää keskustelua.

Ryhmän ohjaajat kertovat itsestään näin:

”Olen Heidi, nuoren autistisen tytön äiti ja omaishoitaja. Toimin erilaisissa vapaaehtoisissa tehtävissä vertaistuen parissa ja tässä ryhmässä toimin toisena vertaisvanhempana.

Olen Raisa ja toimin vertaisohjaajana tässä verkkovertaisryhmässä. Itselläni on kehitysvammainen poika, joka viettää menevää teinielämää. Tavataan verkossa!”

Ryhmäkeskusteluun liittymisestä tehdään mahdollisimman helppoa.

Pääset mukaan ryhmään tästä linkistä: https://ninchat.com/app/#/i/UKzyLa8kFGj2gh_Pb6R6-GIhayyhNaWfKq4J3dXM

Linkin avauduttua, hyväksy kutsu liittyä kanavalle. Sen jälkeen avautuu ninchat-ikkuna. Valitse “Luo tunnus”. Anna pyydettäessä nimi. Sähköpostiosoitetta tai salasanaa ei tarvitse laittaa.Valitse “Luo vierastunnus” ja olet mukana keskustelussa. Tervetuloa mukaan! Chat kokoontuu on auki kello 18 – 19.30. Voit tulla vain poikkeamaan, jos et ehdi olla koko aikaa. Jos tarvitset apua chattiin mukaan pääsemiseksi, voit soittaa 040 5268 272/ Tanja

Tukiliitolla ja muilla järjestöillä on paljon tukea sekä tietoa tarjolla myös verkossa. Nyt on hyvä tilaisuus hyödyntää verkon mahdollisuuksia.
Tukiliiton tarjonnan löydät tästä.

Tanja Laatikainen,
tanja.laatikainen@tukiliitto.fi

Mitä ryhmään pääsy edellyttää?

Tavalliset netinkäyttötaidot riittävät osallistumiseen. Tarvitset tietokoneen tai tabletin ja toimivan verkkoyhteyden. Autamme mielellämme, jos tarvitset apua tekniikan kanssa.