Verkkovalmennus: Taitoa tulevaan

Tapahtuma on päättynyt
Alkaa: 19.4.2021
Päättyy: 24.5.2021

Taitoa tulevaan -voimavarakeskeinen verkkovalmennus itsenäistymisvaiheessa olevien nuorten vanhemmille

Valmennus on tarkoitettu itsenäistymisvaiheessa olevien nuorten vanhemmille, joiden 13 – 29-vuotiaalla nuorella on kehitysvamma tai vastaavia tuentarpeita. Osallistua voit omalta kotisohvalta.

Aiheuttaako nuoren itsenäistyminen paljon kysymyksiä ja tunteita:

Pärjääkö nuori, pärjäänkö minä? Miten tuen nuoren omia valintoja? Pystynkö päästämään irti? Miltä muutos minusta tuntuu? Muuttuuko vanhemmuus? Miltä tulevaisuus näyttää? Mikäli haluat pohtia tarkemmin nuoruuden tärkeää kehitystehtävää sekä muuttuvaa vanhemmuuttasi henkilökohtaisten tehtävien kautta sekä yhdessä työntekijöiden ja toisten vanhempien kanssa, tämä maksuton valmennus on juuri sinulle.

Valmennus kestää viisi viikkoa, ja sen lähtökohtana ovat jokaisen osallistujan omat tavoitteet. Valmennus sisältää alustuksia ja tehtäviä sekä teams-ryhmävideopuhelu -keskustelun viikottain. Osallistuaksesi tarvitset tietokoneen, padin tai älypuhelimen sekä toimivan verkkoyhteyden ja perustaidot netin käytöstä. Mukaan mahtuu kymmenen osallistujaa, jotka valitsemme hakijoiden joukosta. Valinnoista tiedotetaan kaikille hakijoille.
Hakuaika valmennukseen on 1.3. – 12.4.2021.

Valmennuksen kokonaiskesto on 19.4. – 28.5.2021.

Tapaamme ryhmänä viikoittain maanantaisin kello 18 – 19.30 Teams-videopuhelun avulla.

1. tapaaminen 26.4.
  2. tapaaminen 3.5.
  3. tapaaminen 10.5.
  4. tapaaminen 17.5.
  5. tapaaminen 24.5.

Tutustu verkkovalmennukseen paremmin tästä linkistä.

Hakukaavake kurssille

Hakijoille lähetetään tieto valmennuksesta ja ennakkotehtävä 13.4. Tekemällä ennakkotehtävän hakija varmistaa paikkansa valmennuksessa.

Valmennus toteutetaan yhteistyössä Kehitysvammaisten Palvelusäätiön elämänmuutostoiminnan kanssa.