Verkkovalmennus: Taitoa tulevaan, kurssi vanhemmille

Tapahtuma on käynnissä
Alkaa: 26.10.2020
Päättyy: 27.11.2020

Taitoa tulevaan, ratkaisu- ja voimavarakeskeinen verkkovalmennus itsenäistymisvaiheessa olevien nuorten vanhemmille

Valmennus on tarkoitettu itsenäistymisvaiheessa olevien nuorten vanhemmille, joiden 13 – 29-vuotiaalla nuorella on kehitysvamma tai vastaavia tuentarpeita. Osallistua voit omalta kotisohvalta tai vaikka mökiltä takkatulen äärestä.

Aiheuttaako nuoren itsenäistyminen paljon kysymyksiä ja tunteita:

Pärjääkö nuori, pärjäänkö minä? Miten tuen nuoren omia valintoja? Pystynkö päästämään irti? Miltä muutos minusta tuntuu? Muuttuuko vanhemmuus? Miltä tulevaisuus näyttää? Mikäli haluat pohtia tarkemmin nuoruuden tärkeää kehitystehtävää sekä muuttuvaa vanhemmuuttasi henkilökohtaisten tehtävien kautta sekä yhdessä työntekijöiden ja toisten vanhempien kanssa, tämä maksuton valmennus on juuri sinulle.

Valmennus kestää viisi viikkoa, ja sen lähtökohtana ovat jokaisen osallistujan omat tavoitteet. Valmennus sisältää alustuksia ja tehtäviä sekä teams-ryhmävideopuhelu -keskustelun viikottain. Osallistuaksesi tarvitset tietokoneen, padin tai älypuhelimen sekä toimivan verkkoyhteyden ja perustaidot netin käytöstä. Mukaan mahtuu kymmenen osallistujaa, jotka valitsemme hakijoiden joukosta. Haku valmennukseen alkaa 24.8. ja päättyy 7.10. Valinnoista tiedotetaan kaikille hakijoille viikolla 43.

Viikkotapaamiset ovat Teams-kokouksina maanantaisin 26.10. alkaen kello 18.00 – 19.30

Tutustu verkkovalmennukseen paremmin tästä linkistä.

Valmennus toteutetaan yhteistyössä Kehitysvammaisten Palvelusäätiön elämänmuutostoiminnan kanssa.