Verkkokurssi: Vie yhdistyksesi ryhmätoiminta verkkoon

Tapahtuma on päättynyt
Alkaa: 10.6.2020
Päättyy: 10.6.2020

Kurssi on täyttynyt suuren kiinnostuksen vuoksi. Voit edelleen ilmoittautua Nanna Niemiselle varapaikkaa varten. Seuraava vastaava kokonaisuus järjestetään heti elokuussa, mikäli tarvetta on.

Koronan aiheuttama tarve ottaa fyysistä etäisyyttä muihin yllätti monet tapahtumien järjestäjät ja ryhmien vetäjät. Rajoituksia aletaan pikkuhiljaa purkaa, mutta rajoitusten paluuseen tulevaisuudessa on hyvä varautua jo nyt. Lisäksi verkkovälitteinen toiminta mahdollistaa kohtaamisen myös silloin, kun tapaamisen esteenä on arjen aikatauluista ja tilanteista johtuvat haasteet.

Meillä Tukiliitossa on jo varsin mukavasti kokemusta toiminnan toteuttamisesta verkon välityksellä ja nyt tarjoamme yhdistystoimijoille kolmen kerran mittaisen verkkokurssin toiminnan viemisestä verkkoon.

Kurssin ajankohta ja tiedot

Maksuttoman verkkokurssin tapaamiset ovat Teamsin välityksellä
keskiviikkoisin 27.5., 3.6. ja 10.6. kello 17.30-19.00.
Teams-ohjelman käyttöön saa tarvittaessa tukea ja neuvoja puhelimitse tai sähköpostitse.

Kurssin aiheita ovat:

• vertaisuus ja sisältöjen jakaminen verkossa,
  • ohjaus- ja vuorovaikutus verkossa sekä
  • Tukiliiton käyttämät alustat, joita yhdistykset voivat Tukiliiton työntekijöiden tuella käyttää.

Ilmoittautuminen verkkokurssille: ilmoittaudu mukaan kolmen kerran verkkokurssille laittamalla sähköpostia aluekoordinaattori Nanna Niemiselle, nanna.nieminen@tukiliitto.fi

Toiminnanjohtaja Annemari Eskola Oulun Kehitysvammaisten Tuki ry:stä kertoo, millaista oli käynnistää Oulun Menojengin tapaamiset verkossa:

”Ensimmäinen kokemus oli oikein positiivinen! Lähdimme pilotoimaan käyttöä ensin rajatulla joukolla, joka osoittautui toimivaksi ideaksi ja sain näin itsekin käyttövarmuutta. Tukinetin käyttö oli helppoa ja oloa huojensi suunnattomasti Tukiliiton henkilön paikalla oleminen ensimmäisellä kerralla. Chattiin osallistui ensimmäisellä kerralla pieni joukko, mutta ymmärsin että he olivat tyytyväisiä tapaamiseen.”

Lue lisää Oulun kokemuksista täältä.