Verkkokoulutus: Vaikuttamisen ABC yhdistyksille

Tapahtuma alkaa 26 päivän päästä
Alkaa: 18.2.2021
Päättyy: 25.2.2021

Tervetuloa mukaan Vaikuttamisen ABC yhdistyksille -verkkokoulutukseen, joka on suunnattu Tukiliiton jäsenyhdistysten yhdistysaktiiveille. Koulutuksessa käydään läpi perusasioita vaikuttamistyöstä ja sen suunnittelusta, joten osallistuminen ei edellytä kokemusta tai aiempaa tietoa vaikuttamisesta.

Koulutuksen tavoitteena on, että osallistuja saa tietoa, osaamista ja rohkeutta kehitysvammaisten ihmisten ja heidän perheidensä oikeuksiin vaikuttamiseen. Lisäksi tavoitteena on, että koulutuksen jälkeen yhdistyksellä on paremmat edellytykset tehdä paikallista ja alueellista vaikuttamistyötä yhteistyössä eri tahojen kanssa.​ Koulutus tarjoaa valmiuksia myös kuntavaalivaikuttamiseen.

Koulutus järjestetään verkossa Teams-alustalla. Ilmoittaudu rohkeasti mukaan, vaikka Teamsin käyttö ei olisikaan sinulle tuttua. Me autamme mielellämme sen käytön opettelussa ja varmistamme, että kaikki pääsevät mukaan koulutukseen.

Koulutuksen ohjelma:

Torstai 18.2.2021 kello 17.30 – 19:

• Kuvaus Tukiyhdistysten vaikuttamistyön nykytilasta
  • Paikallinen ja alueellinen vaikuttaminen tulevaisuudessa
  • Yhteistyö vaikuttamisessa

Torstai 25.2.2021 kello 17.30 – 19:

• Vaikuttaminen kunnassa: kunnan toiminta ja päätöksenteko
  • Vaikuttamissuunnitelma ja vaikuttamistyön eri osa-alueet, kuten vaikuttamisen sisältö ja tavoitteet, kohderyhmät, keinot, aikataulu ja työnjako
  • Tukiliiton tuki paikalliseen ja alueelliseen vaikuttamiseen

Ennen koulutukseen osallistumista kannattaa tutustua Tukiliiton sivuilta löytyvään Paikallinen ja alueellinen vaikuttaminen -osioon, mistä löydät tietoa vaikuttamisesta. Pääset sivulle tästä linkistä.

Ilmoittautuminen:

Ilmoittautuminen päättyy sunnuntaina 14.2.2021. Ilmoittaudu mukaan täyttämällä verkkolomake, joka aukeaa tästä linkistä.

Koulutukseen ilmottautuneille lähetetään hyvissä ajoin linkki koulutukseen sekä ohjeet Teamsin käyttöön ja koulutukseen osallistumiseen.

Lisätietoja antavat: