Verkkokoulutus: Vaikuttamisen ABC yhdistyksille

Tapahtuma on päättynyt
Alkaa: 25.2.2021
Päättyy: 25.2.2021

Tervetuloa mukaan Vaikuttamisen ABC yhdistyksille -verkkokoulutukseen, josta saat tietoa, osaamista ja rohkeutta kehitysvammaisten ihmisten ja heidän perheidensä oikeuksiin vaikuttamiseen. Koulutus tarjoaa valmiuksia myös kuntavaalivaikuttamiseen, mikä onkin hyvä tapa aloittaa vaikuttaminen omassa kunnassa.

Koulutuksessa käydään läpi perusasioita vaikuttamistyöstä ja sen suunnittelusta, joten osallistuminen ei edellytä aiempaa tietoa tai kokemusta vaikuttamisesta. Koulutus järjestetään verkossa Teams-alustalla.

Koulutuksen ohjelma:

Torstai 18.2.2021 kello 17.30 – 19:

• Kuvaus Tukiyhdistysten vaikuttamistyön nykytilasta: onnistumisia ja kokemuksia vaikuttamisesta.
  • Paikallinen ja alueellinen vaikuttaminen tulevaisuudessa: vaikuttaminen kuntiin ja maakuntiin.
  • Yhteistyössä on voimaa – myös vaikuttamisessa.

Torstai 25.2.2021 kello 17.30 – 19:

• Missä asioissa vaikutamme kuntaan? Perustietoa kuntien toiminnasta ja päätöksenteosta.
  • Mikä on vaikuttamissuunnitelma, mitä se sisältää ja miksi se kannattaa tehdä? Täytämme yhdessä vaikuttamissuunnitelman osallistujien valitseman oikean elämän esimerkin pohjalta.
  • Tukiliitto tukee yhdistyksiä paikallisessa ja alueellisessa vaikuttamisessa.

Ennen koulutukseen osallistumista kannattaa tutustua Tukiliiton sivuilta löytyvään Paikallinen ja alueellinen vaikuttaminen -osioon, mistä löydät tietoa vaikuttamisesta. Pääset sivulle tästä linkistä.

Ilmoittautuminen:

Ilmoittautuminen päättyy sunnuntaina 14.2.2021. Ilmoittaudu mukaan täyttämällä verkkolomake, joka aukeaa tästä linkistä.

Koulutukseen ilmottautuneille lähetetään hyvissä ajoin linkki koulutukseen sekä ohjeet Teamsin käyttöön ja koulutukseen osallistumiseen.

2.3. Verkkokoulutus: Vaikuttavaa viestintää: työkaluja yhdistyksille

Viestinnästä ja sosiaalisen median hyödyntämisestä järjestetään erillinen koulutus 2.3 kello 17.30 – 19.00. Koulutus täydentää hyvin vaikuttamiskoulutuksessa opittuja asioita. Lisätietoja koulutuksen tapahtumasivulta, jonne pääset tästä linkistä.
Lisätietoja antavat: