Verkkokoulutus perheitä kohtaaville ammattilaisille: Vahvistu vanhempana

Tapahtuma alkaa 151 päivän päästä
Alkaa: 22.11.2021
Päättyy: 12.12.2021

Vahvistu vanhempana -koulutus on osa neljäosaista koulutuskokonaisuutta, joka on tarkoitettu kaikille perheitä työssään kohtaaville ammattilaisille, ammattilaistiimeille ja työyhteisöille. Koulutus sopii hyvin myös opiskelijoille. Voit osallistua koulutukseen itsenäisesti tai yhdessä työyhteisön kesken.

Neljäosaisen koulutuskokonaisuuden aiheet ovat

• Harvinainen ja perinnöllinen sairaus perheessä
  • Vahvistu vanhempana
  • Lapsen osallisuus
  • Erityinen sisaruus

Voit hakeutua näihin kaikkiin koulutuksiin tai vain tiettyyn koulutukseen. Kaikkiin koulutuskokonaisuuden osiin on yksi yhteinen hakulomake.

Vahvistu vanhempana

Vahvistu vanhempana osuus sisältää tietoa ja käytännön keinoja niiden perheiden kohtaamiseen, joissa yhdellä tai useammalla vanhemmalla on tuentarvetta oppimisessa ja ymmärryksessä, esimerkiksi kehitysvammasta johtuen.

”Kiitos erinomaisesta koulutuksesta! Tästä olen saanut juuri niitä välineitä, joita olen kaivannut” -Perhetyöntekijän palaute kevään 2021 koulutuksesta

Koulutus kestään 3 viikkoa

• Työaikaa suorittamiseen kuluu noin 3 h/viikko eli kokonaisuudessaan koulutuksen kesto on noin 9 h
  • Jokaisen viikon alussa osallistujat saavat viikon teemaan liittyvät materiaalit ja tehtävän
  • Tehtävät voi tehdä joustavasti viikon aikana
  • Koulutus on maksuton ja se toteutetaan verkossa

Koulutukseen mahtuu mukaan noin 20 osallistujaa ilmoittautumisjärjestyksessä.

Miten pääset mukaan?

Ilmoittautumislomake

Ilmoittautuminen päättyy kaksi viikkoa ennen koulutuksen alkua. Voit ilmoittautua samalla lomakkeella myös koulutuskokonaisuuden muihin aihekokonaisuuksiin.

Koulutus järjestetään Opintokeskus Siviksen It’s Learning -alustalla. Sinulle lähetetään hakuajan päätyttyä ohjeet ja tunnukset, joilla koulutukseen ja verkkoalustaan pääsee mukaan.

Koulutuksen muut osuudet

Erityinen sisaruus 30.8. – 19.9.2021
Koulutuksen lähtökohtana vammaisten lasten sisarusten ja heidän perheidensä kohtaaminen sekä sisarusten ja heidän perheidensä tarpeista lähtevä työskentely. Maksuton verkkokoulutuksemme perheitä työssään kohtaaville ammattilaisille sopii myös opiskelijoille. Tietoa aiheesta löydät (siirry sivulle) Erityinen sisaruus -verkkokoulutus ammattilaisille

Harvinainen ja perinnöllinen sairaus perheessä  27.9. – 17.10.2021
Tietoa harvinaisiin ja perinnöllisiin sairauksiin liittyvistä teemoista. Koulutuksessa viikoittain vaihtuvat teemat ovat tieto, kohtaaminen ja tuki – mitä harvinaisuudesta ja perinnöllisyydestä on tärkeää tietää ja ymmärtää, mitä harvinaista sairautta sairastavan henkilön ja hänen läheistensä kohtaamisessa on oleellista huomioida, millaista tukea perheet tarvitsevat ja mistä sitä voi löytää. Lue lisää sivulta (siirry sivulle) Harvinainen ja perinnöllinen sairaus perheessä -verkkokoulutus ammattilaisille

Lapsen osallisuus 25.10 – 14.11.2021
Tietoa vammaisen lapsen osallisuudesta ja sen oikeudellisesta perustasta, sekä käytännön vinkkejä puhetta tukevien ja korvaavien menetelmien käyttöön. Maksuton verkkokoulutuksemme perheitä työssään kohtaaville ammattilaisille sopii myös opiskelijoille. Lue lisää sivulta (siirry sivulle)
Lapsen osallisuus -verkkokoulutus ammattilaisille

Koulutuskokonaisuuden toteuttavat Tukiliiton perhetyö ja Harvinaiskeskus Norio.

Opintokeskus Siviksen logo tekstinä