Verkkokoulutus perheitä kohtaaville ammattilaisille: Vahvistu vanhempana

Tapahtuma alkaa 61 päivän päästä
Alkaa: 7.9.2020
Päättyy: 27.9.2020

Vahvistu vanhempana -koulutus on osa kolmiosaista koulutuskokonaisuutta, joka on tarkoitettu kaikille perheitä työssään kohtaaville ammattilaisille. Koulutus sopii hyvin myös opiskelijoille.

Vahvistu vanhempana osuus sisältää tietoa ja käytännön keinoja niiden perheiden kohtaamiseen, joissa yhdellä tai useammalla vanhemmalla on tuentarvetta oppimisessa ja ymmärryksessä, esimerkiksi kehitysvammasta johtuen. Koulutuksen muut osuudet ovat Erityinen sisaruus ja lapsen osallisuus. Voit osallistua niihin kaikkiin tai valita vain osan.

”Sain koulutuksesta ihan hirveästi. Koulutuksen aihe on toki arjesta tuttu, mutta harvemmin sitä on jäänyt ajatuksella pohtimaan, että miten ja miksi. Kaikki on esitetty selkeästi, joten asiat on ollut helppo sisäistää. Kynä on sauhunnut videoiden katselun aikana lähes taukoamatta. Mukaan töihin vien keinoja, vinkkejä, työkaluja!”  – Osallistuja palautteessaan kevään 2020 koulutuksesta

Vahvistu vanhempana -koulutuksen suorittamiseen on aikaa 3 viikkoa. Työaikaa suorittamiseen kuluu noin 3 h /viikko eli kokonaisuudessaan koulutuksen kesto on noin 9 h. Jokaisen viikon alussa osallistujat saavat viikon teemaan liittyvät materiaalit ja tehtävän. Tehtävät voi tehdä joustavasti viikon aikana.

Voit osallistua itsenäisesti tai yhdessä työyhteisön kesken. Koulutus on maksuton ja mukaan mahtuu noin 20 henkilöä.

Mitä koulutuksessa tehdään

Koulutuksen kaikki kolme osiota sisältävät videoluentoja, ohjevideoita, kirjallista materiaalia ja tehtäviä.

Saat tarkemmat ohjeet koulutukseen osallistumisesta syksyllä.

Miten pääset mukaan?

Hakulomakkeen löydät täältä: Hakulomake.

Tiedot tarkentuvat syksyllä 2020.

Koulutukset muut osuudet

HUOMAA: Jokaiseen aihekokonaisuuteen haetaan erikseen.

26.10. – 15.11. Erityinen sisaruus. Osio sisältää sekä kirjallisuuteen että kokemustietoon pohjautuvaa tietoa pitkäaikaissairaan tai vammaisen henkilön sisaruuteen, aiheeseen liittyviä materiaaleja sekä käytännön vinkkejä sisarusten huomioimiseen.

23.11. – 13.12. Lapsen osallisuus. Osio sisältää tietoa vammaisen lapsen osallisuudesta ja sen oikeudellisesta perustasta, sekä käytännön vinkkejä puhetta tukevien ja korvaavien menetelmien käyttöön.

Mukana koulutusta toteuttamassa Tukiliiton Perheily, Erityinen sisaruus -hanke ja Vahvistu vanhempana -hanke.