Vauvahaaveita – verkkovertaisryhmä aikuisille

Tapahtuma alkaa 4 päivän päästä
Alkaa: 30.5.2019
Päättyy: 31.12.2019

Ryhmä on tarkoitettu kehitysvammaisille aikuisille ja muille vastaava tukea tarvitseville ihmisille, jotka haaveilevat vauvasta tai joita mietityttävät lapsen saaminen sekä vanhemmaksi tuleminen. Vahvistu vanhempana -hanke järjestää verkkovertaisryhmän Tukinetissä.

Ryhmässä voit keskustella vanhemmaksi tulemiseen tai vauvahaaveisiin liittyvistä asioista muiden samanlaisessa tilanteessa olevien ihmisten kanssa.

Ohjeet ryhmään pääsyyn

Tunnukset

Jos sinulla on vanha Tukinet-tunnus vielä tallessa, niin voit kirjautua uuteen Tukinettiin tästä.

Jos käyttäjätunnuksesi on hukkunut tai haluat vaihtaa nimimerkkiä, voit luoda uuden tunnuksen tästä.

Verkkovastaavamme Wilma on tehnyt tunnusten hankkimisesta myös videon. Uuden tunnuksen tekemisen etu on, että sähköpostin antamalla voit jatkossa palauttaa uuden tunnuksesi salasanan, mikäli se unohtuu.

Ryhmän löytäminen ja liittyminen

Kirjaudu tunnuksillasi Tukinettiin. Uudessa Tukinetissä löydät ryhmämme helpoiten valitsemalla “toimijat” valikosta Kehitysvammaisten Tukiliiton. Silloin Tukinet näyttää kaiken Tukiliiton tarjonnan, muun muassa tämän Vauvahaaveita-vertaisryhmän.

Ryhmään liitytään hakulomakkeella, joka aukeaa, kun ryhmää klikkaa. Kun sinut on hakemuksen lukemisen jälkeen liitetty ryhmään, saat siitä ilmoituksen Oma Tukinet-viestiosioon, joka aukeaa, kun olet kirjautuneena Tukinettiin. Ryhmään pyrkimisen ja liittämisen välillä on viive, joka kestää sen aikaa, kunnes hakemuksesi on hyväksytty.

Kehitysvammaisten Tukiliitto ry:n verkkovertaistoiminnan säännöt

Tässä voit tutustua verkkovertaistoiminnan sääntöihin, joka sisältää myös vinkkejä sujuvaan ja turvalliseen keskusteluun verkossa. On suositeltavaa, että perehdyt näihin sääntöihin ennen ryhmään liittymistä. Säännöt (PDF).

Verkkovertaisryhmän ylläpitäjinä toimivat Vahvistu vanhempana -hankkeen työnkijät Joonas Mantere ja Taija Humisto. Voit kysyä meiltä lisätietoja ryhmästä. Löydät yhteystietomme sivun alareunasta.

Mikäli tarvitset apua Tukinetin käytössä ota yhteyttä Wilma Karikko, puhelin 040 6743 631 tai wilma.karikko@tukiliitto.fi