Ulos talosta, pois pihasta -toimintavälinekoulutus 31.1. – 1.2.2018, Pietarsaari

Tapahtuma on päättynyt
Alkaa: 31.1.2018
Päättyy: 1.2.2018

Kaksipäiväinen Ulos talosta, pois pihasta -toimintavälinekoulutus avaa uusia mahdollisuuksia vaikeavammaisten ihmisten osallistumiseen ja osallisuuden mahdollistamiseen.

Koulutus on suunnattu vaikeavammaisten henkilöiden lähi-ihmisille ja eri alojen ammattilaisille. Se tarjoaa ratkaisuja osallistumiseen ihmisille, jotka tarvitsevat toimintavälineen ja toisen ihmisen apua voidakseen osallistua ja liikkua.

Koulutuksessa opit käyttämään ja soveltamaan toimintavälineitä. Saat myös kattavan tietopaketin turvallisuuden huomioinnista, toimintavälineiden kokeilumahdollisuuksista ja hankintakanavista. Ensimmäisenä päivänä käymme läpi toimintavälineitä ja teemme käytännön harjoituksia. Tutustumme myös apuvälinelainsäädäntöön tasa-arvon ja yhdenvertaisuuden näkökulmasta. Toisena päivänä teemme retken luontoon vaikeavammaisten retkeläisten kanssa, kauden toimintavälineitä hyödyntäen. Koulutukseen tulija voi ilmoittaa mukaan myös retkeläisen toisen päivän retkelle klo 10:00-14:00

Osallistumismaksu 120 € (sis. kurssimateriaalin, lounaan ja kahvin molempina päivinä). Koulutukseen otetaan 14 henkilöä ilmoittautumisjärjestyksessä.

Lisätiedot ja ilmoittautumiset 15.1.2018

Tiina Lillkvist, puh. 044 788 3731, Tiina.Lillkvist@folkhalsan.fi tai