Alueellinen Ulos talosta, pois pihasta -toimintavälinekoulutus 29. – 30.8.2018 Oulainen

Tapahtuma on päättynyt
Alkaa: 29.8.2018
Päättyy: 30.8.2018

Kaksipäiväinen Ulos talosta, pois pihasta -toimintavälinekoulutus avaa uusia mahdollisuuksia vaikeasti vammaisten ihmisten osallistumiseen ja osallisuuden mahdollistamiseen. Koulutus on suunnattu vaikeasti vammaisten henkilöiden lähi-ihmisille ja eri alojen ammattilaisille. Se tarjoaa ratkaisuja osallistumiseen ihmisille, jotka tarvitsevat toimintavälineen ja toisen ihmisen apua voidakseen osallistua ja liikkua.

Ensimmäisenä päivänä käymme läpi toimintavälineitä ja teemme käytännön harjoituksia. Tutustumme myös apuvälinelainsäädäntöön tasa-arvon ja yhdenvertaisuuden näkökulmasta.
Toisena päivän teemme retken vaikeasti vammaisten retkeläisten kanssa luontoon kauden toimintavälineitä hyödyntäen. Oikeanlainen toimintaväline mahdollistaa liikkumisen ja osallistumisen kaikille.

Osallistumismaksu 120 euroa (sis. kurssimateriaalin, lounaan ja kahvin molempina päivinä). Koulutukseen otetaan 16 henkilöä ilmoittautumisjärjestyksessä.

Ilmoittautumiset 6.8.2018 mennessä:
www.rko.fi/taydennyskoulutus

Lisätiedot:
Ritva Mustakangas p. 044 767 1469
vankkuri@rko.fi

Yhteistyössä: Kehitysvammaisten Tukiliitto ry / MALIKE  ja Raudaskylän kristillinen opisto / VANKKURI-hanke