Ulos talosta, pois pihasta -toimintavälinekoulutus 25. – 26.9.2019, Tampere

Tapahtuma alkaa 286 päivän päästä
Alkaa: 25.9.2019
Päättyy: 26.9.2019

Malikkeen kaksipäiväinen Ulos talosta, pois pihasta -toimintavälinekoulutus tarjoaa tietoa ja ratkaisuja vaikeasti vammaisten lasten ja aikuisten osallistumiseen ja osallisuuden mahdollistamiseen.

Koulutus on suunnattu vaikeasti vammaisten henkilöiden lähi-ihmisille ja eri alojen ammattilaisille. Se tarjoaa ratkaisuja osallistumiseen ihmisille, jotka tarvitsevat toimintavälineen ja toisen ihmisen apua voidakseen osallistua ja liikkua.

Koulutuksen lähtökohtana on vaikeasti vammaisten ihmisten osallistumisen, toimijuuden ja osallisuuden vahvistaminen. Ensimmäisenä päivänä perehdymme apuvälinelainsäädäntöön tasa-arvon ja yhdenvertaisuuden näkökulmasta sekä tutustumme toimintavälineisiin ja teemme käytännön harjoituksia.

Koulutuksen toisena päivänä saamme retkeillen kokemusta toimintavälineiden käytöstä. Vaikeasti vammaiset retkeläiset toimivat kokemusasiantuntijoina. Koulutukseen tulija voi ilmoittaa myös retkeläisen mukaan retkelle klo 10 – 14. Oikeanlainen toimintaväline mahdollistaa liikkumisen ja osallistumisen kaikille.

Koulutukseen osallistumisen jälkeen on mahdollista lähteä organisoimaan vastaava koulutus omalle paikkakunnalle.

Osallistumismaksu 120 euroa (sis. kurssimateriaalin, lounaan ja kahvin molempina päivinä).

Koulutukseen otetaan 14 henkilöä ilmoittautumisjärjestyksessä. Ilmoittautuminen 30.8.2019 mennessä.

Lisätiedot ja ilmoittautuminen:
Tanja Tauria, verkostokoordinaattori, Malike-toiminta