Ulos talosta, pois pihasta -toimintavälinekoulutus 16. – 17.9.2020, Tampere PERUTTU

Tapahtuma on päättynyt
Alkaa: 16.9.2020
Päättyy: 17.9.2020

Malikkeen kaksipäiväinen Ulos talosta, pois pihasta -toimintavälinekoulutus tarjoaa tietoa ja ratkaisuja vaikeasti vammaisten lasten ja aikuisten osallistumiseen ja osallisuuden mahdollistamiseen.

Koulutus on suunnattu vaikeasti vammaisten henkilöiden lähi-ihmisille ja eri alojen ammattilaisille. Se tarjoaa ratkaisuja osallistumiseen ihmisille, jotka tarvitsevat toimintavälineen ja toisen ihmisen apua voidakseen osallistua ja liikkua.

Koulutuksen lähtökohtana on vaikeasti vammaisten ihmisten osallistumisen, toimijuuden ja osallisuuden vahvistaminen. Ensimmäisenä päivänä perehdymme apuvälinelainsäädäntöön tasa-arvon ja yhdenvertaisuuden näkökulmasta sekä tutustumme toimintavälineisiin ja teemme käytännön harjoituksia. Koulutus järjestetään suuressa luentosalissa turvavälejä noudattaen. Sään salliessa käytännön harjoituksia voidaan tehdä ulkona tai sitten suuressa salissa. Käytämme välineiden käsittelyssä suojakäsineitä.

Koulutuksen toisena päivänä saamme retkeillen kokemusta toimintavälineiden käytöstä. Vaikeasti vammaiset retkeläiset toimivat kokemusasiantuntijoina. Koulutukseen tulija voi ilmoittaa myös retkeläisen mukaan retkelle klo 10 – 14. Retkeläisten omat lähi-ihmiset suorittavat lähietäisyyttä vaativat retkeläisten avustamiset. Suosittelemme hengityssuojaimen käyttöä. Oikeanlainen toimintaväline mahdollistaa liikkumisen ja osallistumisen kaikille.

Koulutukseen osallistumisen jälkeen on mahdollista lähteä organisoimaan vastaava koulutus omalle paikkakunnalle.

Osallistumismaksu 120 euroa (sis. kurssimateriaalin, lounaan ja kahvin molempina päivinä).

Turvavälien säilymisen takaamiseksi koulutukseen otetaan vain  10 henkilöä ilmoittautumisjärjestyksessä. Ilmoittautuminen 19.8.2020 mennessä.

Lisätiedot ja ilmoittautuminen:
Tanja Tauria, tanja.tauria@tukiliitto.fi  puhelin 050 3764 980