Ulos talosta, pois pihasta -toimintavälinekoulutus 24.-25.10.2020, Helsinki

Tapahtuma alkaa 112 päivän päästä
Alkaa: 24.10.2020
Päättyy: 25.10.2020

Huom! Kurssi on siirretty toukokuulta lokakuulle.

Malikkeen kaksipäiväinen Ulos talosta, pois pihasta -toimintavälinekoulutus tarjoaa tietoa ja ratkaisuja vaikeasti vammaisten lasten ja aikuisten osallistumiseen ja osallisuuden mahdollistamiseen. Koulutus on suunnattu vaikeasti vammaisten henkilöiden lähi-ihmisille ja eri alojen ammattilaisille. Se tarjoaa ratkaisuja osallistumiseen ihmisille, jotka tarvitsevat toimintavälineen ja toisen ihmisen apua voidakseen osallistua ja liikkua. Koulutuksen lähtökohtana on vaikeasti vammaisten ihmisten osallistumisen, toimijuuden ja osallisuuden vahvistaminen.

Ensimmäisenä päivänä perehdymme apuvälinelainsäädäntöön tasa-arvon ja yhdenvertaisuuden näkökulmasta sekä tutustumme toimintavälineisiin ja teemme käytännön harjoituksia. Koulutuksen toisena päivänä saamme retkeillen kokemusta toimintavälineiden käytöstä. Vaikeasti vammaiset retkeläiset toimivat kokemusasiantuntijoina. Kommunikoinnin ja ruokailun sujumiseksi retkeläisten mukana tulee olla oma avustaja mukana. Toimintavälinekoulutuksen osallistujat toimivat avustajina retkellä ja auttavat muun muassa siirtymisissä.

Osallistumismaksu 120 euroa (sis. kurssimateriaalin, lounaan ja kahvin molempina päivinä). Koulutukseen otetaan 16 henkilöä ilmoittautumisjärjestyksessä.

Yhteistyössä Malike, Leijonaemojen Perhe edellä puuhun -projekti ja Sininauhaliiton Vihreä Veräjä -toiminta.

Ilmoittautuminen 25.9.2020 mennessä: Tanja Tauria, tanja.tauria@tukiliitto.fi  puhelin 050 3764 980

.