SIIRTYY SYKSYYN Ulos talosta, pois pihasta -toimintavälinekoulutus 16.-17.5.2020, Vuosaari, Helsinki

Tapahtuma alkaa 39 päivän päästä
Alkaa: 16.5.2020
Päättyy: 17.5.2020

Huom! Kurssi siirretään syksyyn. Lisätietoa tulossa pian!

Osallistujiin on otettu yhteyttä. Tukiliitto peruu kaikki paikan päällä järjestettävät kurssit, koulutukset, vertaistapaamiset ja tilaisuudet 30.5.2020 asti.

Malikkeen kaksipäiväinen Ulos talosta, pois pihasta -toimintavälinekoulutus tarjoaa tietoa ja ratkaisuja vaikeasti vammaisten lasten ja aikuisten osallistumiseen ja osallisuuden mahdollistamiseen.

Koulutus on suunnattu vaikeasti vammaisten henkilöiden lähi-ihmisille ja eri alojen ammattilaisille. Se tarjoaa ratkaisuja osallistumiseen ihmisille, jotka tarvitsevat toimintavälineen ja toisen ihmisen apua voidakseen osallistua ja liikkua.

Koulutuksen lähtökohtana on vaikeasti vammaisten ihmisten osallistumisen, toimijuuden ja osallisuuden vahvistaminen. Ensimmäisenä päivänä perehdymme apuvälinelainsäädäntöön tasa-arvon ja yhdenvertaisuuden näkökulmasta sekä tutustumme toimintavälineisiin ja teemme käytännön harjoituksia.

Koulutuksen toisena päivänä saamme retkeillen kokemusta toimintavälineiden käytöstä. Vaikeasti vammaiset retkeläiset toimivat kokemusasiantuntijoina. Koulutukseen tulija voi ilmoittaa myös retkeläisen mukaan retkelle klo 10 – 14. Oikeanlainen toimintaväline mahdollistaa liikkumisen ja osallistumisen kaikille.

Koulutukseen osallistumisen jälkeen on mahdollista lähteä organisoimaan vastaava koulutus omalle paikkakunnalle.

Osallistumismaksu 120 euroa (sis. kurssimateriaalin, lounaan ja kahvin molempina päivinä).

Koulutukseen otetaan 14 henkilöä ilmoittautumisjärjestyksessä. Ilmoittautuminen 20.4.2020 mennessä.

Lisätiedot ja ilmoittautuminen: Soile Honkala, soile.honkala@tukiliitto.fi tai 050 313 9848.

YHTEISTYÖSSÄ: Sininauhaliiton Vihreä Veräjä -toiminta