Uintiavustajakurssi

Alkaa: 24.11.2018
Päättyy: 25.11.2018

Uimahalli Kangasalan Kuohu 24.-25.11.2018 klo 8-16

Haluatko oppia avustamaan erityistä tukea tarvitsevaa uimaria uintireissun erilaisissa avustustilanteissa ja toimimaan uimarin kanssa turvallisesti altaalla?  Tule mukaan uintiavustajakurssille!

Kurssi on tarkoitettu kuntoutuksen, opetuksen ja ohjauksen parissa työskenteleville sekä erityislasten vanhemmille ja kaikille asiasta kiinnostuneille. Pääsyvaatimuksena on 16 vuoden ikä ja uimataito.

Kurssilla perehdytään erityistukea tarvitsevan uimarin avustamiseen uimahalliympäristössä ja uintiharjoitteissa. Lisäksi tutustutaan veden ominaisuuksiin sekä uimaopetukseen etenemiseen ja apuvälineiden käyttöön. Uintiavustajakurssilla käydään läpi myös uintiturvallisuuteen liittyviä asioita ja ensiapu- ja elvytysohjeita.

Tälla SUH:n järjestämällä kurssilla on yhteistyössä mukana Kehitysvammaisten Tukiliiton Malike-toiminta. Kurssi soveltuu myös vaikeasti vammaisten lasten vanhemmille, muille lähi-ihmisille ja esimerkiksi henkilökohtaisille avustajille. Kurssi sisältää kaksi demoharjoitusta uima-altaalla, joihin on mahdollista tällöin ottaa vaikeasti vammainen lapsi/asiakas mukaan.
Kurssin kouluttajina toimivat SUH:n erityisuinnin kouluttajat Katri Rannikko ja Kira Durchman.
Hinta: 170€, sisältää opetuksen ja kurssimateriaalin
Ilmoittautuminen päättyy: 2.11.2018