Yhdenvertaisuutta toimintavälineillä -aamukahvit klo 8.30 – 10.00, Kuopio

Tapahtuma on päättynyt
Alkaa: 31.3.2022
Päättyy: 31.3.2022

Tule mukaan Teamsin välityksellä yhteiselle aamukahville, jossa jutellaan kaikkien kuntalaisten mahdollisuuksista osallistua.

Jotkut ihmiset tarvitsevat tukea ollakseen yhdenvertaisia kuntalaisia. Erilaiset apu- ja toimintavälineet ovat tapa tukea heitä. Ne mahdollistavat mm. osallistumisen koulun, liikunta- tai nuorisotoimen sekä seurojen ja yhdistysten järjestämään toimintaan, jossa liikutaan metsässä, lumella tai vaikka pyöräillään.

Osa Suomen kunnista on hankkinut yhteisiä välineitä, joita kuntalaiset voivat lainata. Tämä lisää merkittävästi ihmisten yhdenvertaisuutta. Kokoonnuimme kuopiolaisten kanssa ensimmäisen kerran aiheen tiimoilta jo syksyllä ja nyt käymme läpi helmi-maaliskuun vaihteessa toteuttamamme toimintavälineiden käyttötarvekartoituksen tuloksia.

Alustajana toimii suunnittelija Inka Kurki Kehitysvammaisten Tukiliiton Malike-toiminnasta. Asiantuntijavierainamme on Turun liikuntapalveluvastaava Marianna Ylinampa, joka kertoo Turun yhteisten toimintavälineiden käytöstä sekä Tampereen kaupungin projektisuunnittelija Miina Mäkinen. Mäkinen puolestaan avaa Tampereen kouluille tarkoitettujen, uusien toimintavälineiden hankintaprosessia.

Kutsu on avoin kaikille aiheesta kiinnostuneille ja voit jakaa sitä omissa verkostoissasi.

Pääset liittymään aamukahveille tästä linkistä: Liity kokoukseen napsauttamalla tästä.

Aamukahvit järjestävät: Kehitysvammaisten Tukiliitto, Malike-toiminta ja TATU ry:n Vauhti!-hanke

Tervetuloa!

Kuva: Janne Ruotsalainen

Tukiliiton selkeät Teams-ohjeet

Voit osallistua tapahtumaan Teams-etäyhteydellä. Voit kuunnella, katsella, jutella ja osallistua videopuheluiden avulla. Tarvitset tietokoneen, tabletin tai älypuhelimen. Lisäksi tarvitset laitteeseesi myös nettiyhteyden.

Selkeät ohjeet Teamssin käytöstä on tehty Tukiliiton Elämä omaksi -hankkeessa. Näet ohjeet ja ohjevideot tästä linkistä
Tukiliiton selkeät Teams-ohjeet