Yhdenvertaisuutta toimintavälineillä -aamukahvit klo 9–10.30, Ylöjärvi

Tapahtuma on päättynyt
Alkaa: 1.12.2022
Päättyy: 1.12.2022

Hei ylöjärveläinen! Tule mukaan yhteiselle aamukahville, jossa jutellaan kaikkien kuntalaisten mahdollisuuksista osallistua.

Jotkut ihmiset tarvitsevat tukea ollakseen yhdenvertaisia kuntalaisia. Erilaiset apu- ja toimintavälineet ovat tapa tukea heitä. Ne mahdollistavat mm. osallistumisen koulun, liikunta- tai nuorisotoimen sekä seurojen ja yhdistysten järjestämään toimintaan, jossa liikutaan metsässä, lumella tai vaikka pyöräillään.

Osa Suomen kunnista on hankkinut yhteisiä välineitä, joita kuntalaiset voivat lainata. Tämä lisää merkittävästi ihmisten yhdenvertaisuutta.

Tapasimme ensimmäisen kerran virtuaalisten aamukahvien merkeissä 22.9. jolloin kartoitimme apu- ja toimintavälineiden nykytilannetta Ylöjärvellä. Tule kuuntelemaan mitä ajatuksia on syksyn aikana herännyt, mitä asioita kunnassa on tapahtunut välineiden osalta ja keskustelemaan siitä, mitä sinä voit tehdä kuntasi osallistumismahdollisuuksien lisäämiseksi.

Alustajina toimivat Tanja Tauria ja Inka Kurki Kehitysvammaisten Tukiliiton Malike-toiminnasta.

Virtuaaliset aamukahvit järjestävät Kehitysvammaisten Tukiliiton Malike-toiminta ja Ylöjärven kaupunki / vammaispalvelut.

Ilmoittautuminen

Kutsu on avoin kaikille aiheesta kiinnostuneille ja voit jakaa sitä omissa verkostoissasi. Liity mukaan Teams-kokoukseen tämän linkin kautta (aukeaa uuteen ikkunaan).

Tervetuloa mukaan!

Tukiliiton selkeät Teams-ohjeet

Voit osallistua tapahtumaan Teams-etäyhteydellä. Voit kuunnella, katsella, jutella ja osallistua videopuheluiden avulla. Tarvitset tietokoneen, tabletin tai älypuhelimen. Lisäksi tarvitset laitteeseesi myös nettiyhteyden.

Selkeät ohjeet Teamssin käytöstä on tehty Tukiliiton Elämä omaksi -hankkeessa. Näet ohjeet ja ohjevideot tästä linkistä  Tukiliiton selkeät Teams-ohjeet