Yhdenvertaisuutta toimintavälineillä -aamukahvit klo 9-10.30, Tampere

Tapahtuma alkaa 45 päivän päästä
Alkaa: 19.1.2023
Päättyy: 19.1.2023

Hei tamperelainen! Miten saada lisää liikkumisen apuvälineitä kaikkien kuntalaisten käyttöön? Virtuaalisilla aamukahveille jutellaan jokaisen kuntalaisen mahdollisuuksista osallistua.

Jotkut ihmiset tarvitsevat tukea ollakseen yhdenvertaisia kuntalaisia. Erilaiset apu- ja toimintavälineet ovat tapa tukea heitä. Ne mahdollistavat mm. osallistumisen koulun, liikunta- tai nuorisotoimen sekä seurojen ja yhdistysten järjestämään toimintaan, jossa liikutaan metsässä, lumella tai vaikka pyöräillään.

Osa Suomen kunnista on hankkinut yhteisiä välineitä, joita kuntalaiset voivat lainata. Tämä lisää merkittävästi ihmisten yhdenvertaisuutta. Tule kuuntelemaan lyhyt alustus aiheesta ja juttelemaan siitä, mitä juuri sinä voit tehdä kuntasi osallistumismahdollisuuksien lisäämiseksi.

Alustajina toimivat Tanja Tauria ja Inka Kurki Kehitysvammaisten Tukiliiton Malike-toiminnasta.

Virtuaaliset aamukahvit järjestävät Kehitysvammaisten Tukiliiton Malike-toiminta, Suomen CP-liitto ja Invalidiliitto.

Ilmoittautuminen

Kutsu on avoin kaikille aiheesta kiinnostuneille ja voit jakaa sitä omissa verkostoissasi. Liity mukaan Teams-kokoukseen tämän linkin kautta (aukeaa uuteen ikkunaan).

Tervetuloa mukaan!

Luistelu onnistuu kelkkojen avulla.
Luistelukelkka ja erilaiset maastoliikkumisen välineet, joihin on mahdollista saada myös luistinterät, mahdollistavat osallistumisen koululiikuntaan myös talvella.

Tukiliiton selkeät Teams-ohjeet

Voit osallistua tapahtumaan Teams-etäyhteydellä. Voit kuunnella, katsella, jutella ja osallistua videopuheluiden avulla. Tarvitset tietokoneen, tabletin tai älypuhelimen. Lisäksi tarvitset laitteeseesi myös nettiyhteyden.

Selkeät ohjeet Teamssin käytöstä on tehty Tukiliiton Elämä omaksi -hankkeessa. Näet ohjeet ja ohjevideot tästä linkistä  Tukiliiton selkeät Teams-ohjeet