Yhdenvertaisuutta toimintavälineillä aamukahvit klo 9–10.30, Sysmä ja Hartola (Teams)

Tapahtuma alkaa 38 päivän päästä
Alkaa: 8.3.2023
Päättyy: 8.3.2023

Hei Sysmässä ja Hartolassa asuva! Miten saada lisää liikkumisen apu- ja toimintavälineitä kaikkien kuntalaisten käyttöön? Alueen toisilla virtuaalisilla aamukahveille jutellaan jokaisen kuntalaisen mahdollisuuksista osallistua.

Jotkut ihmiset tarvitsevat tukea ollakseen yhdenvertaisia kuntalaisia. Erilaiset apu- ja toimintavälineet ovat tapa tukea heitä. Ne mahdollistavat mm. osallistumisen koulun, liikunta- tai nuorisotoimen sekä seurojen ja yhdistysten järjestämään toimintaan, jossa liikutaan metsässä, lumella tai vaikka pyöräillään.

Osa Suomen kunnista on hankkinut yhteisiä välineitä, joita kuntalaiset voivat lainata. Tämä lisää merkittävästi ihmisten yhdenvertaisuutta.

Kokoonnuimme ensimmäisen kerran Teamsin kautta joulukuussa 2022 kartoittaaksemme toimintavälineiden tilannetta Sysmässä ja Hartolassa. Kuulimme tällöin myös käyttäjäkokemuksia siitä minkälainen merkitys välineillä on ollut käyttäjilleen. Nyt jatkamme yhteistä suunnittelua aiheen tiimoilta. Tule kuuntelemaan lyhyt alustus aiheesta ja juttelemaan siitä, mitä juuri sinä voit tehdä kuntasi osallistumismahdollisuuksien lisäämiseksi. Mukaan voi tulla, vaikka ensimmäinen kerta olisi jäänyt väliin!

Alustajina toimivat Tanja Tauria ja Inka Kurki Kehitysvammaisten Tukiliiton Malike-toiminnasta.

Virtuaaliset aamukahvit järjestävät Kehitysvammaisten Tukiliiton Malike-toiminta ja Sysmän Kehitysvammaisten Tuki ry.

Ilmoittautuminen

Kutsu on avoin kaikille aiheesta kiinnostuneille ja voit jakaa sitä omissa verkostoissasi. Liity mukaan Teams-kokoukseen tämän linkin kautta (aukeaa uuteen ikkunaan).

Tervetuloa mukaan!

Lapsi istuu vihreässä maastopyörätuolissa. Sinitakkinen nainen lippalakki päässä työntää häntä mäkeä ylös ja oranssitakkinen nainen avustaa hymyillen.
Malike. ”Kaikille avoin luontoliikunta”. Kuva: Laura Vesa

Tukiliiton selkeät Teams-ohjeet

Voit osallistua tapahtumaan Teams-etäyhteydellä. Voit kuunnella, katsella, jutella ja osallistua videopuheluiden avulla. Tarvitset tietokoneen, tabletin tai älypuhelimen. Lisäksi tarvitset laitteeseesi myös nettiyhteyden.

Selkeät ohjeet Teamssin käytöstä on tehty Tukiliiton Elämä omaksi -hankkeessa. Näet ohjeet ja ohjevideot tästä linkistä  Tukiliiton selkeät Teams-ohjeet